maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobet girişjojobetbetebetholiganbetholiganbetbetebetcasibombahsegelholiganbetcasibomcasibommarsbahisholiganbetcasibomcasibomMatbetJojobet girişsahabet girişextrabetHoliganbetHoliganbet girişcasibom güncelankara bayan escortGrandpashabet girişCasibom girişJojobetistanbul escortdeneme bonusumarsbahiscasibommatadorbetmatadorbetjojobet girişjojobet girişSekabetcasibommarsbahisjojobetjojobetjojobetcasibomPusulabetultrabetMARSBAHİSmarsbahiscasinolevantonwinMarsbahisjojobet günceljojobetjojobet girişroyalbetkavbet girişsupertotobetsupertotobet girişjojobet girişjojobetjojobetjojobetcasibomjojobetPusulabetmercurecasinojojobet güncel girişmeritking güncelcasibommatadorbet güncelonwin girişonwin girişgrandpashabet girişmeritking güncelonwin girişjojobet girişjojobetjojobetsahabetsahabet girişsahabet güncel girişholiganbetimajbetcasibomcasibomholiganbetonwin girişmeritking güncelsuperbetinsuperbetincasibom guncelbetebetgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisvaycasinocasibom güncel girişjojobetbetkanyonultrabetcasinolevantdeneme bonusu veren sitelercasinolevantcasibomcasibom günceljojobet girişcasibom güncel girişdinamobetjojobet jojobet jojobet jojobet casibomcasibom güncel girişjojobetsahabetsahabetcasibomcasibommatadorbet güncel girişcasibomcasibomcasibom güncel girişcasibom güncel girişcasibomcasibom güncel girişcasibompadişahbetjojobetMATADORBET GİRİŞCASİBOMasyabahisMATADORBETbetebet girişsahabetsahabet girişMeritkingganobetganobetmatadorbet twitterMARS7slotslevant casinobetriyal girişJOJOBET GİRİŞJojobet girişjojobet girişbetciojojobetcasibom girişjojobet guncelvevobahisparibahisCasinoplusgalabetbetwoonvaycasino girişBnl businessmaltcasinojojobetvaycasinovaycasino girişjojobet girişmarsbahiskralbetmatbetonwin güncel girismarsbahis güncel giriscasibom günceljojobetcasibom günceljojobetcratosslotjojobet girişmarsbahis girişvaycasino güncelJojobet girişnakitbahissekabetcasibomcasibommarsbahisMarsbahiscasibomcasibomcasibomBnl businessistanbul escortdumanbethttps://kst.nis.edu.kz/jojobetcasibomcasibom güncelextrabetjojobetbahsegel girişcasibompusulabet girişpiabellacasinomarsbahis günceljojobet girişbetebet girişcasibomcasibom güncel girişcasibomasyabahismatadorbet
Թատրոն Կարինե Ռաֆայելյան Կինո

Որոշեցի զբոսաշրջիկ չլինել իմ ծննդավայրում

03.09.2024

Ardi.am-ը զրուցի է հրավիրել դերասանուհիԿարինե Սուքիասյան-Քոչարյանին: Նա երկար տարիներ խաղացել է Սունդուկայնի անվան թատրոնի բեմում, նկարահանվել Հայֆիլմում: 1994-ին տեղափոխվել է բնակության ԱՄՆ, խաղացել և բեմադրել է մի  շարք նեչկայացումներ: Հիմնադիր տնօրենն է Նյու Յորքի «Սփյուռքի ձայն» հեռուստահանդեսի:

-Տիկի՛ն Կարինե, Հենրիկ Մալյանի «Հայրիկ» ֆիլմում կայացել է Ձեր կինոդեբյուտը. խաղացել եք գեղեցկուհի Մայայի դերը: Ինչպե՞ս ստացաք այդ դերը՝ լիենլով քսան տարին չլրացած, անփորձ ուսանողուհի:

-Մեր կինոյի ամենավառ, ամենացայտուն, ամենատաղանդավոր դեմքերից մեկի՝ Հենրիկ Մալյանի ֆիլմում նկարահանվելը, բնականաբար, երազանք էր ցանկացած մեկի համար, ով նոր է մուտք գործում արվեստի աշխարհ: Փորձնական նկարահանումից հետ սրտատրոփ սպասում էի պատասխանի: Եվ պատասխանը եղավ դրական:

Մայայի կերպարում

Ինչ տվեց ինձ Մայան. Հենրիկ Մալյանի հետ շփվել, պարզապես նրա կողքին լինել, արդեն մեծ բան է նշանակում: Հետաքրքիր մի բան կար. թվում էր, թե նա նկարահանման հրապարակում ոչինչ չի անում: Այնքան հանդար էր, այնքան լուռ էր, ամեն բան կատարվում էր իր ներսում: Նա շոու չէր անում: Կես խոսքից իրար հասկանում էին Մալյանն ու Մհեր Մկրտչյանը: Մհերի աշխատանքն ուղղակի ֆանտաստիկ էր, այդքան նրբությո՞ւն: Փոքր դետալների մեծ վարպետ էր, ապշեցուցիչ կոնտրաստներ էր ստեղծում: Ու ես բախտավոր էի, որովհետև աչքս բացում էի կինոարվեստի մեջ գիգանտների՝ Մալյանի, Մհերի կողքին: Մալյանն անաչառ արվեստագետ էր, իր կինոյում նա չէր գնում որևէ փոխզիջման: Այդպիսի արվեստագետ էր նաև Աճեմյանը, որի կուրսն եմ ավարտել: Ես Աճեմյանի կուրսն եմ ընդունվել մեկ քննությամբ: Երկրորդ քննությունից առաջ ընկել եմ, ողնաշարի վնասվածք ստացել և չեմ շարունակել քննաշրջանը: Բայց Աճեմյանը, իմանալով այդ մասին, ուղղակի ասել է, որ սեպտեմբերի 1-ից գնամ դասի: Դա ինձ և իմ ընտանիքին անհավանական բան էր թվում, բայց այդպես էլ եղավ. ես դարձա թատերական ինստուտի ուսանող: «Հայրիկից» հետո նկարվել եմ նաև մի շարք այլ ֆիլմերում: Օրինակ՝ ինձ համար կարևոր էր «Հեղնար աղբյուրում» նկարահանվելը: Սկզբում փորձում էին Հեղնարի դերի համար, բայց հետո հասկացան, որ ես շատ երիտասարդ եմ, իսկ Սոս Սարգսյանն ուղղակի ասաց. «Ա՛խր, մեռոնը դեռ շատ երեսին ա էս աղջկա»: Եվ ես խաղացի հարսի՝ Մանանի դերը: Եղել են դերեր, որոնցից հրաժարվել եմ ինչ-ինչ պատճառներով: «Ժայռում» պետք է Թերեզ խաղայի՝ գլխավոր դեր: Բայց այդ ժամանակ հղի էի, և հասկանալի է, որ չկարողացա նկարահանվել: Բնավ չեմ ափսոսում, որովհետև ունեմ իմ Հայկին:

-Մայայի կերպարը դրամատիկ տարրեր ուներ, իհարկե: Սակայն Լևոն Շանթի «Ինկած բերդի իշխանուհին» թատերգության հեռուստատեսային բեմադրության մեջ դրամատիզմը հասնում է գագաթնակետին Ձեր խաղացած Աննա իշխանուհու կերպարում: Նույնը կարելի է ասել նաև Արտաշես Ալեքսանյանի խաղացած Վասիլ իշխանի կերպարի մասին: Ինչպե՞ս եք հաղթահարել այդ ծավալուն, բարդ դերը:

-Դե՜, Մայայի և Աննա իշխանուհու դերերի միջև մոտ քսան տրավա տարբերություն կա: Այդ ընթացքում ես աշխատել եմ Գյումրիի թատրոնում չորս տարի: Հետո Սուդուկյանում տասնհինգ տարի խաղացել եմ բազմաթիվ գլխավոր դերեր, նկարահանվել տարբեր ֆիլմերում, հեռուստաներկայացումներում: Այդքան մեծ փորձառությունը, բազմաթիվ գլխավոր դերերն ինձ հասունացրել էին՝ որպես դերասանուհի:

Արմեն Խոստիկյանի և Գեորգի Չեփչյանի հետ՝ Օստրովսկու «Կատաղի փողեր» պիեսում

«Ինկած բերդի իշխանուհին», իսկապես մեծ աշխատանք էր: Հետո ներկայացումը նայելիս ես ինքս ինձ խոստովանում էի, որ արել եմ այն ամենը, ինչ կարող էի: Շանթ բեմադրվում էր առաջին անգամ: Նա արգելված հեղինակ էր. ինքներս մեզ վրա արգելք էիք դրել Շանթի պահով: Սովետի պետքը չէր առանձնապես՝ մենք Շանթ կբեմադրենք, թե ոչ: Բայց մենք Հռոմի պապից ավելի կաթոլիկ էինք ձևանում, ինչպես անում ենք շատ հաճախ: Եվ փաստորեն, «Ինկած բերդի իշխանուհին» առաջին դեպքն էր, որ Շանթ էր բեմադրվում և բեմադրվում էր հեռուստաթատրոնում, այսինքն՝ առավել լայն լսարանի համար:

Իշխանուհի Աննայի կերպարում

Իհարկե, ցուրտ ու մութ տարիներն էին, հոսանք չկար տներում: Բայց ներկայացումն այնքա՜ն ջերմ ընդունելության արժանացավ: Ինձ փողոցում մոտենում էին անծանոթ մարդիկ, իրենց հիացմունքն արտահայտում: Այն ժամանակ շատ ճանաչված էի, հիմա է, որ նոր սերունդն ինձ չի ճանաչում: Հասկանում եմ, որ անցյալում ինչ-որ մեկը լինելը ոչինչ չի նշանակում: Կարևոր է այն, թե ով ես հիմա, ներկա պահին: Արվեստագետն ամեն օր պիտի ապացուցի, որ ինքը լավ արվեստագետ է: Բեմարվեստն էլ իր հերթին շատ դաժան է այս իմաստով: Աճեմյանն ասում էր. «Նորին գերազանցություն հանդիսատեսին պետք է ամեն օր դուր գաս: Այլապես նա կմոռանա, որ քեզ սիրել է ինչ-որ ժամանակ»:

-Վլադիմիր Քոչարյանի հետ ամուսնացել եք շատ երիտասարդ տարիքում, այո՞:

-Այո՛: Մեզ ասում էին Ռոմեո և Ջուլիետ: Եվ էդպիսին էլ մնացինք մինչև այն օրը, երբ 39 տարեկանում Վովան հրաժեշտ տվեց կյանքին:

Վլադիմիր Քոչարյանի հետ՝ Շեքսպիրի «Ամեն բան լավ է, թե լավ վերջանա» պիեսում

-Նրա մահը, այն էլ՝ այդքան անսպասելի, բնականաբար, մեծ ցնցում է եղել Ձեզ համար: Ողջ-առողջ երիտասարդը՝ սիրելի ամուսինը, ճանաչված դերասանը դառնում է ավտովթարի զոհ: Ինչպե՞ս հաղթահարեցիք այս հարվածը:

-Վովան իսկապես շատ ճանաչված ու հայտնի էր՝ և՛ ֆիլմերում, և՛ ներկայացումներում մարմնավորած իր կերպարներով: Այդ ժամանակ նա խաղում էր Սողոմոն Թեհլիրյան Սունդուկյան թատրոնում՝ «Ոտքի՛, դատարանն է գալիս» ներկայացման մեջ: Ներկայացումների ժամանակ նույնիսկ կանգնելու տեղ չէր լինում դահլիճում: Ես Թալեաթի կնոջ դերն էի խաղում: Մարզերից ավտոբուսներով գալիս էին թատրոն: Ազգային զարթոնքի շրջանն էր: Մարդիկ ներկայացումից հետո սպասում էին դրսում, որ մոտենան Վովային, հետը խոսեն: Ձեռքերն էին համբուրեն: Մի օր ես ու ինքը դուրս եկանք թատրոնից, իմ ձեռքին Վովայի ստացած ծաղիկներն էին: Մի կին վրդովված ասաց. «Իա՜, էս Թալեաթի կնի՞կն ինչի է կողքդ կանգնել»:

-Այսինքն՝ մարդիկ թատրոնի պայմանականությունից դուրս չէին գալիս, տեղայնացնում էին այն կյանքում:

-Այո՛: Եվ էդ ամեն ինչից հետո կտրուկ փոխվեց իմ կյանքը: Վովայի մահը սարսափելի բան էր: 1989 թվականի հունիսի 9-ին կատարվեց դա:

-Դուք դրանից անմիջապես հետո՞ տեղափոխվեցիք Ամերիկա:

-Ո՛չ: 1994-ին եմ մեկնել: Բոլորովին միտք չունեի գնալու, թեև տղաս արդեն այնտեղ էր, ուսանող էր, կինոռեժիսորական կրթություն էր ստանում՝ այստեղի թատերականում երկու կուրս սովորելուց հետո: Գնում-գալիս էի, աշխատում էի այստեղ էլ, այնտեղ էլ: Բայց ունեցա առողջկան բարդ խնդիր, և եթե Ամերիկայում չլինեի, ուղղակի ողջ չէի մնա:

-Ամերիկայում Դուք չեք դադարել զբաղվել մշակույթով:

-Ես չէի կարող ձեռքերս ծալած նստել: 1995-96 թթ. Նյու Յորքում ստեղծել եմ առաջին և միակ հայկական հեռուստահանդեսը: Սկզբնական շրջանում Սփյուռքին ներկայացնում էի Հայաստանը: Տարիներ հետո հասկացա, որ ունենք հսկայական բացթողում. Հայաստանը չգիտի, թե ինչ է իրենից ներկայացնում Սփյուռքը: Սկսեցի աշխատել այս ուղղությամբ, և հանդեսի անունն էլ փոխվեց, դարձավ «Սփյուռքի ձայն»: Ես այդ հաղորդումների միջոցով ներկայացնում եմ սփյուռքահայության մշակութային, կրթական, քաղաքական, միութենական գործունեությունը, Սփյուռքում ապրող նշանավոր անհատներին: Ի դեպ, կարող եք դիտել մեր հաղորդումները՝ այցելելով www.voiceofarmenia.com կայք-էջը: Հայաստանի ժողովուրդը մինչև հիմա լավ չի ճանաչում Սփյուռքը: Օրինակ՝ չգիտեին, որ երկրաշարժից հետո եկած այդքան մեծ օգնությունը հայության շնորհիվ է ստացվել: Եթե անգամ դա գալիս էր որևէ երկրի պետական, կառավարական խողովակներով, էլի հայության շնորհիվ էր: Այն արկղերը՝ լցված սնունդով, հագուստով, հագուստի գրպաններում դրված դոլարներով, ուղարկում էր Սփյուռքը: Եկեղեցիների վարի սրահներում (էդպիսի արտահայտություն կա Սփյուռքում) լուծվում էին բոլոր հայանպաստ հարցերը՝ թե՛ երկրաշարժի, թե՛ արցախյան պատերազմների, թե՛ այլ ազգային ծրագրերի հետ կապված:

-Նյութական օգնությունից ոչ պակաս կարևոր է հոգեբանական աջակցութունը: Կխնդրեի՝ պատմեք Արցախի թատրոնի հետ իրականացրած Ձեր ծրագրերի մասին: Թատրոնը, Ձեր շնորհիվ, շրջագայել է հյուրախաղերով տարբեր երկրներում, և սա ոչ միայն կարևոր է եղել թարտորնի համար, այլև ունեցել է աշխարհաքաղաքական նշանակություն:

-44-օրյա պատերազմից հետո, ինչպես շատ-շատերը, ես ուղղակի խենթանում էի: Այնպիսի զգացողություն ունեի, թե հարազզատս մեռնում է հիվանդանոցում, ու ես չեմ գնում այցելության: Որոշեցի գնալ Արցախ, որտեղ մի ծանոթ անգամ չունեի: Սկսեցի առցանց որոնել հնարավոր կապեր Արցախում: Այդպես կապ հաստատեցի Արցախի թատրոնի հետ, ասացի, որ ուզում եմ իրենց հետ բեմադրություն անել: Այնտեղից պատասխանեցին, որ այդ հարցը պետք է կարգավորել նախարարության, այլևայլ կառույցների հետ, բայց երբ իմացան, որ ես ամեն հոգս վերցնում եմ ինձ վրա, իրենցից ոչինչ չեմ ակնկալում, համաձայնեցին համագործակցել: Գնացի Արցախ տղայիս՝ Հայկի հետ: Երկար մտածում էի՝ ինչ բեմադրել: Վերքը թարմ էր, դժվար էր համապատասխան նյութ ընտրել: Կարդացի Նարինե Աբգարյանի «Երկնքից երեք խնձոր ընկավ» գործը և հասկացա, որ դա այն է, ինչ պետք է: Այդ երկում և՛ արհավիրք կա, և՛ ծնունդ. մեռնող գյուղի վերածնունդ, որ խորհրդանշում է մեր ազգային վերածնունդը:

Օֆելյա Մարտիրոսյանը և Մարատ Դավթյանը՝ «Երկնքից երեք խնձոր ընկավ» ներկայացման մեջ

Ներկայացումը շատ լավ է ընդունվել ամեն տեղ: Մարդիկ լաց են եղել, ծիծաղել, «բռավոների» տարափ է եղել: Անգամ հայերեն չիմացող, տեքստը թարգմանված տակագրերով կարդացող հանդիսատեսներն են հիացական խոսքեր ասել:

-Ինչպե՞ս հաջողվեց հյուրախաղեր կազմակերպել: Դժվար չէ՞ր:

-Մեր հանդիպման հենց առաջին օրը թատերախմբին խոստացել էի, որ պետք է շրջենք տարբեր երկրներով և ցույց տանք աշխարհին, որ Արցախը կա: Եվ արտասահմանյան բոլոր ներկայացումներից հետո ես բեմից ելույթ եմ ունեցել ու ասել. «Ձեր առջև Արցախն է կանգնած»: Բեմում խաղացող բոլոր դերասանները ծանր հոգեվիճակում էին: Գլխավոր հերոսուհուն խաղացող դերասանուհու ամուսինը կամավոր մեկնել էր ռազմաճակատ ու մահացել պատերազմի վերջին օրը: Գլխավոր հերոսը արցախյան երեք պատերազմի մասնակից էր, գլխավոր դերակատարուհիներից մեկն ուներ երկու զինվորական որդի, որոնցից մեկը ծանր վիրահատություններ էր տարել ու հրաշքով փրկվել: Իհարկե, թատերախումբը չհավատաց, որ պիտի շրջագայենք: Բայց 2021-ի օգոստոսին Ստեփանակերտում երեք ներկայացում խաղալուց հետո սկսվեցին հյուրախաղերը: Տասնմեկ ներկայացում խաղացինք Հայաստանում՝ Երևանում, Գյումրիում, Վանաձորում, Արտաշատում: Եվրոպայում երկու հոգի խոստացել էին հովանավորել հյուրախաղերը, բայց հրաժարվեցին, իսկ ես չէի կարող դրժել խոստումս: Տղաս և ես դատարկեցինք մեր ոչ այնքան լիքը գրպանները, և թատրոնը մեկնեց Եվրոպա: Եղանք չորս երկրում՝ Ֆրանսիայում, Գերմանիայում, Բելգիայում, Ավստրիայում: Անձնական միջոցներիցս մոտավորապես 27 հազար եվրո կորցրի: Հատկապես Բեռլինում մեզ հուսախաբ արեց հյուրընկալող կողմը, կոնկրետ՝ ՀԲԸՄ-ի տնօրենը: Բայց այն, ինչ կատարվեց այդ օրերին, անհնար է չափել նյութական արժեքով: 2022-ին Մոսկվայում խաղացինք վեց ներկայացում՝ լեփ-լեցուն դահլիճներով. այնտեղ սկսված պատերազմը խանգարեց, որպեսզի լինեինք նաև ռուսական այլ քաղաքներում: Երբ հայերն են ընդունում և հասկանում ներկայացումը, դա բնական է, բայց երբ օտարներն են դա անում, շատ հուզիչ է: Օրինակ՝ ռուս մի երիտասարդ ասաց. «Այս ներկայացումը նայելուց հետո կարծես լույս է ծագել հոգուս մեջ,  ապրել եմ ուզում»: Սա արժեքավոր գնահատական էր:

Արցախյան թատերախումբը ԱՄՆ-ում՝ Սպիտակ տան առջև

2023-ի հոկտեմբեր ամսին թատերախումբը մեկնեց հյուրախաղերի ԱՄՆ: Չեմ ուզում մանրամասնել, թե ինչ հսկայածավալ կազմակերպչական աշխատանք է կատարվել ամերիկյան հյուրախաղերի համար: Առաջին անգամն էր, որ հայկական թատերախումբ էր ներկայանում Նյու Յորքում, Նյու Ջերսիում, Ֆիլադելֆիայում, Վաշինգտոնում: Հետո, անշուշտ, մեկնեցինք Լոս Անջելես: Ու ամենուր չափազանց ջերմ ընդունելության արժանացավ ներկայացումը:

-Վերադարձել եք Հայաստան՝ մշտական բնակության: Հայաստանի և հայերի համար այս դժվար ժամանակներում մի քիչ անսովոր քայլ չէ՞:

-Երեսուն տարի ապրեցի Նյու Յորքում, ապրեցի ոչ վատ՝ չհաշված հիվանդությանս տարիները: Աշխատեցի և՛ իբրև ռեժիսոր ու դերասանուհի, և՛ իբրև ժուռնալիստ: Կուզենայի հատկապես հիշատակել իմ իրականացրած ծրագրերից մեկը՝ թուրք գրող Քեմալ Յալչընի «Հոգիս ձեզմով կխայտա» գործի բեմադրությունը՝ նվիրված Հայոց ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին: Այն Արևմտյան Հայաստանում ապրող ծպտված հայերի մասին փաստագրություն է: Ներկայացումը մեծ ընդունելություն գտավ հանդիսատեսի շրջանում: Հյուրախաղերով շրջեցինք Ամերիկայի տարբեր նահանգներում: 2015-ի աշնանը խաղացինք նաև Հայաստանում: Նյու Յորքում ապրել եմ երեսուն տարի, բայց չեմ բուժվել կարոտախտից, Համո Սահյանի «Հայաստան ասելիս…» վիճակի մեջ եմ եղել: Ամենասովորական լրատվությունը լսելիս, անկախ ինձանից, հուզվել եմ: Ու հասկացա, որ այսպես չի կարող շարունակվել, պիտի գամ Հայաստան: Ես ընդամենը եկել եմ իմ ծննդավայր Երևան, որովհետև այլևս չէի ուզում ապրել հեռվում: Սարսափելի բան է, երբ գալիս ես քո երկիրը ու քեզ զգում ես զբոսաշրջիկ: Ես որոշեցի այլևս զբոսաշրջիկ չլինել իմ ծննդավայրում:

Զրույցը՝ Կարինե Ռաֆայելյանի

Գլխավոր լուսանկարում՝ Կարինե և Հայկ Քոչարյաններ