maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet girispiabetelitcasinocasibom girişcasibomcasibom girişcasibom girişcasibom girişjojobetcasibomdumanbetcasibom girişistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom girişjojobet girişjojobetpusulabetholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adreslunabetcasibombetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibom girişbetkomTümbetvaycasino girişbetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomcasibomjojobet girişcasibombahsegeljojobet giirsjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomjojobetcasibomcasibomjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMAsyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMarmaris Travestimatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobet girişJOJOBET GİRİŞJojobet Girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
Արմինե Սարգսյան ԳրաԴաշտ

Երբեմն, թեկուզ կարճ ժամանակով պետք է հեռանաս

08.07.2021
«Էդիթ Պրինտ» հրատարակչությունը լույս է ընծայել Դավիթ Սամվելյանի «Հայելապատում» վիպակը։ Նրա նախորդ գրքերը հրատարակվել են մի քանի անգամ։ «Հայելապատում»-ը Դավիթ Սամվելյանի վեցերորդ գիրքն է։ Շնորհանդեսը տեղի կունենա հուլիսի 16-ին, ժամը՝ 19:00-ին, «Զանգակ» գրատանը։

— Դավիթ, ինքդ քեզնից հեռանալն ինքդ քեզ գտնելո՞ւ փորձ է։  

— Բնավ: Հեռանալիս ուրանում ես: Խոսք կա չէ՞․ ամենավատը դավաճանություններից՝ երբ ինքդ քեզ ես դավաճանում՝ հանուն կամ պատճառով ինչ-որ բանի: Մենակ մնալն է օգնում ինքդ քեզ գտնել:

— Կորցրած մանկության հետևից գնացող հերոսը վերադառնում է իր ակունքներին։ Բայց չէ՞ որ, «եթե փոքր տարիքում հեծանիվ չես ունեցել, իսկ հիմա ունես «BMW-745», միևնույն է, փոքր տարիքում դու հեծանիվ չես ունեցել…»։ 

-Ինքներդ արդեն իսկ պատասխանեցիք հարցին: 

 Գիրքն ամբողջությամբ հենց միֆականացված երազանքների ու իրականության, կորցրածի և ունեցածի, անցյալի ու ապագայի հարաբերության մասին է: Աշխարհը երբեմն տքնում է զրկանքներով լի մանկության արդյունքում դահիճ դարձածների քմահաճություններից ու խելագարություններից: Ամեն ինչ իր ժամանակին է հետաքրքիր ու կարևոր:

— Կարևոր հարց է՝ «Ո՞վ եմ ես»-ը։ Բայց թվում է՝ հայելու մեջ չենք նայում, որովհետև տեսնում ենք ում ասես, բայց ոչ ինքներս մեզ։ 

— Որովհետև վախենում ենք առերեսումից, որովհետև վախենում ենք հարցերից. հնչած հարցերն էլ հաճախ անպատասխան են մնում: Այդ հարցը սեփական գոյության, պատկանելիության և պարտականություն-պատասխանատվությունների գիտակցման առանցքն ու հիմքն է: Գրքում յուրաքանչյուր «Ո՞վ եմ ես»-ը մի կարևոր հարցի պատասխան գտնելու միջոց է ինչպես անհատի, այնպես էլ ավելի լայն սոցիալական շրջանակի համար:

— Վեպը խոհափիլիսոփոյակա՞ն է, դետեկտի՞վ…

— Եվ խոհափիլիսոփայություն կա, և քաղաքային վեպ է, և որոշակի առումով թրիլլեր: Կյանքի պատմություն է, մեկի կյանքի հարաբերման պատմությունն է կյանքի հետ: Իսկ աշխարհն ու կյանքը միատարր չեն:

— «Հայելապատումը» հարուստ, հետաքրքիր ու արագ զարգացող սյուժե ունի։ Տպավորություն ունեմ, որ բավականին մեծ ծավալ ենթադրող ստեղծագործությունը խտացրել, համակարգել եք համեմատաբար փոքր ծավալների մեջ։ Ի վերջո, այստեղ կարևորը հետաքրքրաշարժ սյուժե՞ն է, թե՞ շեշտադրումները, մեսիջները, որ փորձել եք տեղ հասցնել հետաքրքիր սյուժեի միջոցով։

— Մեկը մյուսին լրացնում է, առանց մեկի՝ մյուսը կդառնար կամ էսսե, կամ հրապարակախոսություն, կամ վավերագրում: Ես փորձել եմ, բայց աներկբա չի, թե բոլորը կնկատեն մեսիջները. վերջիվերջո, ամեն ոք տեսնում և լսում է այն, ինչն իրեն հաճելի է: Իսկ ի՞նչն է այսօր երկար: Երկար կարդո՞ւմ են, երկար սիրո՞ւմ են: Ինչ-որ բանի երկար լինելը միայն տառապանքի ու մոլորության հետ է առնչվում:

— Գրելիս անհամբե՞ր էիք, ուզո՞ւմ էիք իմանալ՝ ինչ է լինելու վերջում։ 

— Վերջաբանը երկու անգամ փոխվել է: Հերոսին սպանել-չսպանելու հարց կար, ավելի ճիշտ՝ հատուցման խնդիրն էր: Գրքի ամբողջացմանը խանգարող հանգամանքները շատ էին, բայց պետք է ապրել, փորձել ապրել ու ավարտին հասցնել կիսատ գործերը:

— Քանի որ գրելու խոհանոցի մասին խոսեցինք, մի քանի հարց էլ՝ ինչպե՞ս եք գրում, ե՞րբ, որտե՞ղ, հե՞շտ, դժվա՞ր։ 

— Գրում ես ամենուր: Եվ պարտադիր չէ գրել համարել հենց համակարգչի կամ տետրի դիմաց նստելը: Նախ սկսում ես գրել մտքում: Ոչ թե դժվար, այլ պատասխանատու բան պիտի լինի գրելը: Գեղեցիկ, բայց անբովանդակ խոսքեր շռայլելու, անպատասխանատու ճիչերի ու հորջորջումների պակաս չունենք, գրողի խոսքը պիտի լինի հավասարակշռում, ներդաշնակում մտքի, բովանդակության և պակասող ազնվության ու գեղեցկության:

— «Փոքր սենյակում իրար օտար չորս տղամարդու համակեցությունն անտանելի է: Չորսիս ընդամենը երկու բան էր միավորում՝ անգլերենի կիսատ-պռատ իմացությունն ու փախուստը՝ փախուստը ծննդավայրից»: 
Մեզ թվում է՝ արտագաղթը հայերիս է վերաբերվում, իրականում համընդհանուր խնդիր է։ 

— Աշխարհում ամենաշատը թերևս արտագաղթած չինացի կամ հնդիկ կտեսնես, բայց դա նրանց համար ցավոտ հարց չէ, նրանք շատ են թվաքանակով: Մեր մոտից ամեն արտագաղթ մի լուրջ խնդրի պատճառով ու հետևանքով է լինում, մեր մոտից, ցավոք, հիմնականում արտագաղթում են նրանք, որոնց մնալու դեպքում շատ բան այլ կլիներ:

— Փախստականների ճամբարի մասին այնպես եք գրել, որ ընթերցողի մոտ կարող է հարց առաջանալ՝ ինքներդ անցե՞լ եք դրա միջով։ 

— Չէ, չէ, երբևէ չեմ եղել:

— Իսկ երբևէ ցանկացե՞լ եք գնալ երկրից։

— Գնացել եմ, բայց լքել չեմ կարողացել: Որտեղ գնացել եմ, այդպես էլ իմը չի դարձել: Բայց մի ճշմարտություն կա. երբեմն, թեկուզ կարճ ժամանակով պետք է հեռանաս: Հեռվից ու վերադառնալիս ավելի սուր են նկատվում ներքին խնդիրներն ու բացերը:

— Օրինակ այն, որ աստվածաբան եք, նկատելի է…

— Իսկ ինչո՞ւ չնկատվի։ Ես շեշտադրել եմ այն հարցերը, որոնք մեր կյանքի մաս են կազմում, մեր մասնիկն են: Բայց կրոնական խնդիրները ոչ թե լոկալ, մեր միջավայրին վերաբերող են, այլ ավելի համամարդկային: Վերջիվերջո մարդկանց մտածմունքներն ու խնդիրները միայն քաղաքական ու սոցիալական չեն:

— «Հերթական անգամ թերթ գնելուց հետո հայացքս կանգ առավ մի գլխագրի վրա. ‹‹Օմարի լեռնանցքն ազատագրված է››: Մինչ այդ մտածում էի, որ լեռները միշտ ազատ են, որ այնտեղ միշտ ազատ են լինում, բայց պարզվեց, որ ազատ լինելու համար նախ պետք է լեռներին տիրել, քաղաքներում հանգիստ ապրելու համար պետք է անպայման լեռներ ունենալ»:  90-ականների մասին է թերևս։ Իսկ քառասունչորսօրյա պատերազմն անցե՞լ է վիպակիդ միջով՝ ազդեցություն առումով, շեշտադրումների։

— Այդ հատվածը գրվել է մինչև պատերազմը, մինչև վերջին պատերազմը: Կատարվածից հետո ուզում էի անգամ ջնջել-հանել, որ պատեհապաշտություն չդիտվի: Բայց…

Լավ, ուղիղ ասեմ, չակերտ բացեմ: Սա հատված է իմ մանկությունից, թեպետ վեպը ինքնակենսագրական չէ: Ճակատագրի հեգնանքով՝ զինված ուժերում իմ ծառայության մի մասն անցել է Քարվաճառում, ու ցավ էր, երբ տեսագրությամբ տեսա, թե ինչպես են մերոնք այդ վայրերից հեռանալուց առաջ պայթեցնում մեր զորամասերը, որպեսզի թշնամուն չանցնեն:

— «Բոլորի համար այն (քաղաքը- Ա. Ս․ ) վարդագույն էր, իսկ ինձ համար՝ մռայլ ու գորշ»-ը քաղաքական հայտարարություն չէ՞։

— Նույն խնդրին ենք բախվում: Գրելիս ես չգիտեի, որ մի օր հայտնվելու է մեկը, որ նման բնորոշում էր տալու մեր մշակութային քաղաքներից մեկին: Գրքում երեխայի և պատանու աչքերով է այդ գունային ներկապնակն ու դրա բացակայությունը համեմատվում: 90-ականների պատերազմի ժամանակվա՝ անլույս ու անցումային մշակույթով լեցուն Երևանի ու այդտեղից եվրոպական քաղաք տեղափոխված հերոսի համեմատականն է: Հիշո՞ւմ եք, թե սևն ինչ հարգի գույն էր…  Չֆիքսվենք դրա վրա, գրքում քաղաքների բազմաթիվ գեղեցիկ ու գունավոր նկարագրումներ կան: 

— Հոր աջ ձեռքի ցուցամատի ու միջնամատի բացակայությունը ինչի մասին է խոսում՝ պատերազմում տուժելո՞ւ, թե՞ պատերազմից խուսափելու։ 

— Պատերազմի ընթացքում չէր կորցրել մատները, բայց առիթ դարձավ, որ պատերազմի դաշտ չգնա: Այսինքն՝ պատճառ դարձրեց: Հոր կամ սեփական սխալների, չարածների սրբագրման մասին է այս հատվածը, բայց թե ոնց է այդ սրբագրումը լինելու, ընթերցողն ինքը թող բացահայտի:

— Ի՞նչ կտա «Հայելապատումը» ընթերցողին կամ ի՞նչ կուզեիր, որ տար։

— Չգիտեմ… ինչպես վերևում նշեցի, մարդիկ տարբեր են, նույն բանը, նույն երևույթը տարբեր կերպ, սուբյեկտիվ են ընկալում ու գնահատում: Ես կուզեի, որ այս գիրքը ևս մեկ առիթ դառնար ինքնահայեցման, վերարժևորման ու անցյալ-ապագա կապի, հայացքի հարցում: Գրքում շոշափված հարցերի շրջանակը շատ մեծ է՝ ընտանիք, անհատ, քաղաք, հայրենիք, արտագաղթ, պատերազմ, սեր, մահ, աշխարհին հուզող ժամանակակից հարցեր, արժեհամակարգերի բախում, ազատություն և կաղապարներ: Վստահ եմ, գիրքն ավարտելուց հետո ընթերցողն ինքն իրեն հարցնելու է. «Ո՞վ եմ ես»…

— Գիրքը կարող է հետաքրքիր լինել նաև դրսի ընթերցողին։ Թարգմանության մասին մտածե՞լ եք։ 

— Դեռ ոչ, բայց ճիշտ եք նկատել, գիրքը, սյուժեն ու ասելիքը նեղ հայկական չեն:

— Եվ մի վերջին հարց՝ գրքից բխող. հայրենիքը քոնն է արյունո՞վ, թե՞ ճակատագրով։ 

— Կյանքում երեք բան չես կարող ինքդ ընտրել. ծնողներիդ, ծննդյանդ օրը (վախճանդ ինքդ կարող ես որոշել) ու հայրենիքդ: Դրանք քեզ տրված են ի վերուստ: Եթե փորձես երակներդ կտրել, որ հայրենքիդ արտահոսի ներսիցդ, մահանալու ես՝ թեկուզ և ողջ լինես, բայց մեռած ես լինելու…

Զրուցեց Արմինե Սարգսյանը

No Comments

Leave a Reply