maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet girispiabetelitcasinocasibom girişcasibomcasibom girişcasibom girişcasibom girişjojobetcasibomdumanbetcasibom girişistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom girişjojobet girişjojobetpusulabetholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adreslunabetcasibombetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibom girişbetkomTümbetvaycasino girişbetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomcasibomjojobet girişcasibombahsegeljojobet giirsjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomjojobetcasibomcasibomjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMAsyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMarmaris Travestimatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobet girişJOJOBET GİRİŞJojobet Girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
Երաժշտություն Կարինե Ռաֆայելյան

«Ես ազատ ստեղծագործող եմ»

05.09.2023

Ardi.am-ի հյուրը օպերային երգիչ Հայկ Վարդանյանն է:

-Հայկ, վերջերս Ալ. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի թատրոնում կայացավ Պուչինիի «Տուրանդոտ» օպերայի պրեմիերան: Ներկայացման կենտրոնական դեմքը Կալաֆն է, ոչ թե՝ Տուրանդոտը՝ ըստ իս: Կարծում եմ՝ պիեսի հեղինակ Կառլո Գոցցիի միտումն է եղել՝ հանդիսատեսին թողնելու իր ստեղծագործության իրական հերոսին բացահայտելու հնարավորությունը: Ինչևէ, Դուք հրաշալի մարմնավորեցիք Կալաֆի կերպարը: Ինչպե՞ս հասաք այդ հաջողությանը, ի՞նչ սկզբունքներով եք համագործակցում մեր օպերային թատրոնի հետ:

Տեսարան «Տուրանդոտ» օպերայից

-Ես ազատ ստեղծագործող եմ, հյուր երգիչ՝ թե՛ մեր օպերայում, թե՛ արտասահմանում: Փորձում եմ այլևայլ կապանքներից զերծ մնալ: Շատ կարճ ժամանակահատվածում պատրաստեցի Կալաֆի դերերգը: Այդպես չի լինում սովորաբար իմ դեպքում: Հունիսի 14-ին կատարեցի Ռադամեսի դերերգը՝ «Աիդա» օպերայում և դրանից անմիջապես հետո առաջարկ ստացա Կարեն Դուրգարյանից՝ կատարելու թե՛ «Տուրանդոտում»՝ Կալաֆի, թե՛ «Կարմենում»՝ Դոն Խոզեի դերերգերը: Հաշված օրերի ընթացքում պատրաստեցի դերերգերն ու միանգամից ներգրավվեցի փորձերի մեջ: Երեք Կալաֆ էր ընտրված, վեց՝ Տուրանդոտ, հինգ՝ Լիու: Մեկ ամիս՝ թե՛ բեմական, թե՛ երաժշտական առումներով, շատ ինտենսիվ փորձեր ունեցանք: Այս ընթացքում ինձ համար հարազատ կերպար դարձավ Կալաֆը: Ուրախ եմ, որ լավ տպավորություն եմ թողել, որովհետև պրեմիերային ելույթները, որպես կանոն, զիջում են հաջորդներին: Իսկ մեր օպերային թատրոնի հետ համագործակցությունն սկսվել է «Աիդա» օպերայում Ռադամեսի դերերգից, երկու տարի առաջ:

Ռադամեսի կերպարում

Այդ դերի համար հրավիրված էր իտալացի տենոր, որն առողջական խնդիրներ ունեցավ, և ինձ առաջարկեցին շատ շտապ ընդգրկվել ներկայացման մեջ: Առանց նվագախմբի հետ փորձերի, առանց բեմական փորձերի՝ ես համարձակություն ունեցա հանդես գալու պրեմիերային: Ընդամենը ներկայացումից երկու ժամ առաջ իտալացի ռեժիսորը խնդրեց իր հետ քայլել բեմում, բացատրեց՝ ինչ-որ պետք էր: Նախորդ օրն էլ լսել էի օպերան՝ ուրիշների կատարմամբ: Այսքանը միայն:

Ռադամեսի կերպարում

Հետագայում, իհարկե, առավել հասուն դարձավ իմ կերպարը «Աիդայում»>>: Իսկ դրան հաջորդեցին «Տուրանդոտը» և «Կարմենը»: Սպասվում են նոր ներկայացումներ մեր օպերային թատրոնում, գուցե զբաղված կլինեմ նաև դրացնում:

-Դուք նաև մենաելույթներ եք ունենում հայաստանյան տարբեր բեմերում: Պատմեք, խնդրեմ, դրանց մասին:

-Այո՛: Աշխատում եմ ազատ ստեղծագործողի կարգավիճակս չարաշահել՝ լավ իմաստով: Թե՛ ձայնի կատարելագործման, թե՛ կերպարի զարգացման համար անհրաժեշտ է անընդհատ գործել՝ առանց կանգառների: Տարբեր ժանրերում եմ հանդես գալիս՝ օպերային արիաներ, ռոմանսներ, նեապոլիտանական երգեր: Շատ եմ անդրադառնում Կոմիտասին: Մենահամերգի ձևաչափով տարբեր տեղերում եմ հանդես գալիս: Այս տարի, օրինակ, շատ բարդ երգացանկով մենահաներգ ունեցա Առնո Բաբաջանյանի անվան համերգասրահում: Միայն օպերային արիաներ էին ընդգրկված ծրագրում: Գաֆեսճյան արվեստի կենտրոնում ունեցա նեապոլիտանական երգերից բաղկացած համերգ: Գրեթե նույն ծրագրով ներկայացա Ալեքսանդր Սպենդիարյանի տուն-թանգարանում: Հիմա պատրաստում եմ նոր ծրագիր՝ Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտում կայանալիք համերգի համար: Ծրագիրը հարմարեցված է այդ դահլիճի հնարավորություններին, կլինեն ոչ թե օպերային մեծ արիաներ, այլ ավելի նուրբ կատարողական մոտեցումներ, ձայնային որակներ ենթադրող համարներ:

-Դուք նաև Իտալիայում եք ծավալում բեմական, երգչական գործունեություն: Ի՞նչ կպատմեք Ձեր կյանքի իտալական հատվածի մասին:

-Իտալիան, հատկապես՝ Միլանը շատ մեծ դեր խաղացին իմ կայացման գործում: Իմ երկրորդ ուսուցիչը՝ Ջանֆրանկա Օստինին, իտալացի է, միլանցի: Նա՝ որպես կոլորատուր սոպրանո, բավական հայտնի անուն է, հարուստ կարիերա է ունեցել: 2017 թվականից ի վեր՝ մինչև քովիդի սահմանափակումները, ես շատ հաճախ եմ եղել Իտալիայում: Գրեթե տարվա կեսն անցկացրել եմ Միլանում, դասեր վերցրել նրանից: Այդ ընթացքում եմ պատրաստել շուրջ տասը դերերգեր, որոնք առաջարկում եմ այսօր օպերային թատրոններին: Դեբյուտս կայացել է Իտալիայում՝ 2019-ի մայիսին: «Տրավիատայում» հանդես եկա Ալֆրեդոյի դերերգով: Բացօթյա ներկայացում էր դա: Այսինքն՝ կրկնակի դժվար էր. առաջին ելույթ, ամբողջական օպերա, առանց միկրոֆոնների և բացօթյա ձևաչափ: Բայց դա շատ կարևոր փորձառություն էր: Հետաքրքիր զուգադիպությամբ՝ ընդամենը մի քանի օր առաջ հանդես եկա Կապրի կղզում, «Կարմեն» օպերայում, և իմ Միքայելան այն նույն Վիոլետան էր, որի հետ հանդես էի եկել իմ դեբյուտային «Տրավիատայում»: Ես միակ ոչ իտալացի երգիչն եմ, որ հանդես եմ գալիս այդ օպերաներում:

Տեսարան «Կարմեն» օպերայից

-Ազգային պատկանելության հետ կապված խնդիրներ չե՞ք ունենում:

-Բացարձակապե՛ս: Լեզվական խոչընդոտներ չկան: Ինձ ընդունում են այնպիսին, ինչպիսին որ կամ: Տենոր՝ ձայնի բոլոր գույներով: Իմ ռեպերտուարի տենորները բավականին քիչ են աշխարհում: Հետևաբար, այդպիսիների պահանջարկը շատ մեծ է, և ես դրանից օգտվում եմ: Բոլոր ձայնայնաբաժինները կոնկրետ քաղաքում, երկրում ունենալը բացառիկ բան է: Ուստի և, հրավերները հաճախակի են լինում:

-Դուք աշխատել եք կառավարման ոլորտում, երգչի կարիերան երկրորդն է Ձեր կյանքում: Այն դեպում, երբ մարդիկ փախչում են արվեստից և գնում առավել շահութաբեր ոլորտ, Դուք արել եք հակառակը: Սիրո՞ւմ եք հոսանքին հակառակ լողալ:

-Հոսանքին հակառակ լողալը ցանկացած հաջողության հիմքն է: Տասնհինգ տարի կառավարիչ աշխատելը լավ հնարավորություն է՝ գնահատելու սեփական որակներն ու ձեռքբերումները այդ դաշտում: Ասում են, որ դա իմ կյանքում շատ արդյունավետ շրջան է եղել: Առաջին 7-8 տարին գերմանական ընկերությունների հայաստանյան մասնաճյուղերում եմ աշխատել, այդ ընթացքում թռիչքային աճ են ունեցել ընկերությունները: Հետո հայկական տարբեր նշանակալի ընկերություններում էի աշխատում՝ շինարարության, տպագրության ոլորտներին առնչվող: Ապա եղավ մի ընթացք, երբ կառավարչական իմ ունեկությունները ծառայեցրի մշակույթին: Երկու տարուց ավելի, որպես պրոդյուսեր, աշխատեցի Կոմիտասի անվան լարային քառյակի հետ: Այդուհետ եկավ «Նարեկացի» ժողնվագարանների համույթի շրջանը: Մեկ տարուց պակաս ժամանակահատվածում ղեկավարեցի Նարեկացի արվեստի միությունը: Դա արվեստին մոտենալու իմ շրջանն էր, երբ սկսեցի մտածել՝ կարող է՝ ես է՞լ եմ ինձնից ինչ-որ բան ներկայացնում, գուցե իմ ունեցած տվյալներն է՞լ զարգացնեմ: Մինչ այդ սիրողական ելույթներ ունեցել եմ բավական հաճախ, բայց դա հեռու էր պրոֆեսիոնալիզմից: Հանգամանքները նպաստավոր կերպով դասավորվեցին: Կոնսերվատորիայում մի ընկեր ունեի, որն առաջարկեց ինձ ծանոթացնել իր դասատուի հետ, որպեսզի վերջապես հասկանանք, թե ես ինչ եմ ինձնից ներկայացնում՝ որպես երգիչ: Ինձ լսեց դաշնակահարուհի Գայանե Բադալյանը, որ ոլորտում հայտնի երգիչներ՝ լուսահոգի Սերգեյ Դանիելյանի, այսօր Գևորգ Հակոբյանի դասարանների դաշնակահարն է: Փաստորեն, ես՝ որպես երգիչ, իմ առաջին հինգ տարին անցկացրի այդ դասարանում: Գևորգ Հակոբյանը ևս ժամանակ առ ժամանակ լսել է ինձ, ճիշտ խորհուրդներ տվել: Եվ ի սկզբանե՝ Գևորգը մի շատ կարևոր բան ասաց՝ ականջին օղ անելու համար, որը հետագայում լիովին ապացուցվեց: «Հինգ տարի հետո կերևա՝ դու կարո՞ղ ես հավակնել ինչ-որ բանի, թե՝ չէ»,- ասաց նա: Այսինքն՝ հինգ տարի խելոք, գլուխը կախ աշխատելու շրջան պիտի անցնես, որից հետո հասկանալի է դառնում՝ կա՞ պոտենցիալ: Եվ քանի որ, ինչպես պարզվեց, կար այդ պոտենցիալը, արդեն սկսեցի մտածել այն զարգացնելու մասին նաև արտասահմանում: Ինձ շատ օգնեց միջազգային լուրջ հաջողություններ գրանցած մեր երգչուհիներից մեկը՝ Լիանա Ալեքսանյանը: Նա ուղղորդեց դեպի Միլան՝ Ջանֆրանկա Օստինիի մոտ սովորելու: Ինքն ընդամենը երկու դաս էր վերցրել Օստինիից: Օստինիի խաղընկերներն են եղել շատ մեծ երգիչներ՝ Ալֆրեդո Կրաուսը, Խոսե Կարերասը, Միրելա Ֆրենին, Ալդրո Պրոտին, ուրիշներ: Նա բոլոր մեծերի հետ եղել է բեմում և ասես օպերային հանրագիտարան լինի: Դեռ փոքր տարիքում Լա Սկալայի մանկական երգչախմբում, որ կոչվում է «Սպիտակ ձայներ», նա տեսել է օպերային արվեստի բոլոր կուռքերին: Այսինքն՝ ես բախտ ունեցա «ընթերցելու» այդ օպերային հանրագիտարանը, յուրացնելու նրա դպրոցի դասերը, մի բան, որ շատ-շատ օգնում է ինձ հիմա: Եվ դա տեսանելի է նաև իմ եվրոպացի կոլեգաների համար: Ոճային առումով, ինչպես նաև՝ ձեռագրի, երգելու մշակույթի, ես նրանց համար խնդիրներ չեմ ստեղծում: Ընդհակառակը:

-Կառավարչի Ձեր որակները, այդուհանդերձ, հիմա էլ եք ծառայեցնում արվեստին: Ի՞նչ կարևոր հանգրվաններ կնշեք այս առումով:

-2019 թվականին ինձ հրավիրեցին ղեկավարելու կոնսերվատորիայի օպերային ստուդիան: Դա տևեց երեք տարի, ուղեկցվեց մեծ ձեռքբերումներով: Գործը ստանձնելուց ամիսներ անց իմացա «Կոնսերվատորիայի բարեկամներ» հիմնադրամի մասին, որը կառավարելու առաջարկ ստացա: Կոնսերվատորիայի օպերային ստուդիայում աշխատանքը թողեցի, որովհետև այն հնարավորություն չէր տալիս զբաղվելու իմ երազանքով՝ երգով: Իսկ հիմնադրամը չի ենթադրում մշտական զբաղվածություն: Հոգաբարձուները նույնիսկ դեմ չեն, որ ես ամբողջ ժամանակ լինեմ Հայաստանից դուրս և իմ ներուժը դնեմ՝ ի սպաս հիմնադրամի: Հիմադրամը ձևավորվել է կոնսերվատորիային սատարելու համար: Իրականացնում է տարբեր զարգացման ծրագրեր, հոգում ուսանողների կրթաթոշակների հետ կապված հարցեր, (այս երեք տարիների ընթացքում 15 մլն-ի շեմը գերազանցող կրթաթոշակ ենք տվել), զբաղվում նյութատեխնիկական խնդիրներով: Բայց ամենամնայուն նախաձեռնությունը՝ ըստ հոգաբարձուների, ըստ կոնսերվատորիական մեծ համայքնի և ըստ իս՝ Լևոն Չաուշյանի անվան ներկոնսերվատորիական մրցույթն է: Անցյալ տարի կայացավ առաջին մրցույթը՝ լարային և դաշնամուրային անվանակարգերում: Շատ շքեղ նախագիծ էր՝ ուժեղ մրցանակակիրներով: Այս տարի երկրորդ մրցույթն էր, որ ներառեց նաև փողային գործիքները՝ պղնձյա փողային և փայտյա փողային: Երեքականի փոխարեն շնորհվեցին հինգական մրցանակներ: Սկզբունքը նաև այն է, որ մրցանակակիր երաժիշտների դասախոսները ևս ստանան մրցանակ: Այս տարի մենք 2 մլն դրամը գերազանցող մրցանակային ֆոնդ ունեցանք: Սա ներկոնսերվատորիական մրցույթի համար պատկառելի գումար է: Կարևորն այն է, որ մենք բացառում ենք որևէ դասախոսի կամ կոնսերվատորիայի ադմինիստրացիայի ներկայացուցչի մաս կազմելը ժյուրիում, որպեսզի ուսանողները գերազանցապես անաչառության դաշտում լինեն: Հաջորդ տարի մրցույթում կներառվի նաև վոկալ անվանակարգը, և այն կանցկացվի Գյումրիում: Դա լինելու է հունիսի սկզբին, մենք կհոգանք մասնակիցների տեղափոխության խնդիրը:

-Իսկ երևանցի հանդիսատեսի մասին չե՞ք ուզում հոգալ:

-Տեսնենք, տեսնենք: Ժամանակը գա, կմտածենք:

-Որքանո՞վ են տեղեկացված-շահագրգիռ ուսանողները այդ մրցույթով:

-Մրցույթի վարկանիշը ժամանակի հետ բարձանում է: Այն փայլուն մենակատարները, որոնք միջազգային մրցույթների դափնիներ ունեն արդեն, իրենք իրենց հարց են տալիս, թե ի՞նչ կտա այս մրցույթը, որքանո՞վ այն կնպաստի իրենց գործունեությանը ապագայում: Հիմա մենք ցանկանում ենք ձևակերպել այդ հարցի պատասխանը: Ընթացքի մեջ է մրցանակակիրների գալա համերգների կազմակերպման գործը: Շուտով Առնո Բաբաջայնան համերգասրահում կլինի փողայինների մրցույթի հաղթողների գալան: Հիմնադրամի գործունեության շրջանակներն ավելի ընդլայնելու համար արտագնա ելույթներ ենք ցանկանում կազմակերպել, երաժիշտներին դուրս տանել Հայաստանի սահմաններից, համերգեներ ունենալ Եվրոպայում, ԱՄՆ-ում, այլուր: Նաև դրամահավաքներ ենք ուզում իրականացնել: Դրամահավաքները պիտի ուղեկցվեն կոնսերվատորիայի պատրաստած երաժիշտների կենդանի ներկայացմամբ: Այնպես որ, արտագնա համարգների հետ կապված հարցի վրա աշխատում ենք: Հիմնադրամի մի կարևոր ձեռնարկ էլ կոնսերվատորիայի գործիքային ֆոնդը համալրելն է: Իհարկե, մեծ ռոյալների թեմային դեռ չենք կարող անդրադառնալ, բայց լարայիններով արդեն զբաղվում ենք: Պաոլո Տեստորեի մի թանկարժեք ալտ ունենք արդեն հիմնադրամի տրամադրության տակ: Մտածում ենք նաև փողային գործիքների մասին, որովհետև այդ մասով կոնսերվատորիայի ունեցած ֆոնդը սարսափելի աղքատ վիճակում է: Հոգաբարձուների խորհրդի նախագահը Լևոն Չաուշյանն էր: Չորս հոգաբարձու ունի հիմնադրամը ներկայում. մեկը Կանադայում է, մեկը՝ ԱՄՆ-ում, երկուսը՝ Հայաստանում: Նրանք շատ անվանի մարդիկ են և անմնացորդ նվիրումով են վերաբերվում կոնսերվատորիային:

-Ո՞րն է օպերային երգչի հաջողության բանաձևը:

-Ես ուզում եմ պատգամի նման մի բան հղել մեր երիտասարդներին՝ արտասահմանում իրենց կարիերան կայացնելու համար: Նրանք չպետք է ծուլանան: Պետք է հետևողական լինեն իրենց նպատակներին հասնելու հարցում: Դարպասները դեպի եվրոպական թատրոններ բացում են օպերային գործակալները, պետք է ձգտել հասնելու նրանց մոտ լսումներին: Իսկ դրա համար պետք է հարյուրավոր նամակներ գրել, պորտֆոլիոներ սարքել: Ես այդ աշխատանքն սկսեցի անցյալ աշնանից, և դա տվեց պտուղներ: Հիմա երկու գործակալ ունեմ, որոնք դարձան կամուրջ՝ ինձ եվրոպական թատրոններում լսումների հասցնելու համար: Մինչ այս իմ ելույթները թատրոններից դուրս են եղել: Իհարկե, եղել են լավ ռեժիսորների, լավ բեմադրված, շքեղ կոստյումներով, միզանսցեններով ներկայացումներ, բայց թատրոններում հանգրվանելու համար պետք էր ինչ-որ փուլեր անցնել: Հիմա ես այդ փուլում եմ: Տեսնենք՝ ինչ կստացվի: Այս ամենը պիտի հաշվի առնեն օպերային երգչի կարիերան ընտրած մարդիկ:   

Զրույցը՝ Կարինե Ռաֆայելյանի

No Comments

Leave a Reply