maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet girispiabettambetcasibom girişcasibom girişcasibom girişcasibom girişcasibomjojobetcasibom girişdumanbetcasibomistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom girişjojobet girişjojobetpusulabetholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adrespalacebetcasibombetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibombetkomTümbetvaycasinobetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomcasibomjojobet girişcasibombahsegeljojobetmersin halı yıkama giriş jojobetjojobet girişcasibomcasibomjojobetcasibomcasibomjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMAsyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMeritkingmatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobet girişJOJOBET GİRİŞJojobet Girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
ardi.am Կինո

Փարաջանովի կինոկտավների ծննդաբանությունը

13.12.2023

Մյուս տարի՝ 2024 թ., լրանում է Սերգեյ Փարաջանովի ծննդյան 100-ամյակը: Տարիներ առաջ Երևանի Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանի հիմնադիր տնօրեն, լուսահոգի Զավեն Սարգսյանը նախաձեռնել էր մեծ ռեժիսորի կինոն նորովի ներկայացնող պատկերագրքի հրատարակությունը, որը, ավաղ, չիրագործվեց նրա կենդանության օրոք:

Այժմ, այդ նպատակին հետամուտ, Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը՝ Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնի հետ համատեղ, թանգարանի լավագույն բարեկամներ արվեստաբան Լևոն Աբրահամյանի և նկարիչ-ձևավորող Հարություն Սամուելյանի գործուն մասնակցությամբ հրատարակության են պատրաստել «Սերգեյ Փարաջանովի «Նռան գույնը». կինոգեղանկարչություն, պոետիկա, խորհրդաբանություն» պատկերագիրքը, որը լույս է սփռում Սերգեյ Փարաջանով կինոռեժիսորի, նկարչի, մարդու համապարփակ նկարագրի՝ մինչ օրս անհայտ, ուշագրավ դրվագների վրա: Գրքի կազմման և հրատարակման գործընթացի իրականացմանն աջակցել են Հայաստանում Japan Tobacco International ընկերության ներկայացուցչությունն ու «Արվեստի ընկերներ» մշակութային բարեգործական հիմնադրամը:

 Ինչպես վկայում են գրքի հեղինակները, այն մտահղացվել է իբրև նկար-կադրերի ալբոմ, որոնցից բաղկացած է Սերգեյ Փարաջանովի «Նռան գույնը» ֆիլմը: Նրանց դիտարկմամբ՝ յուրաքանչյուր նկարն ասես ավարտուն գեղանկարչական աշխատանք լինի, քանի որ Փարաջանովն ինքը կադրն ընկալում էր իբրև լիարժեք գեղարվեստական ստեղծագործություն:

Կադր ֆիլմից

Գիրքը, փարաջանովյան նկարներից զատ, ներառում է Լևոն Աբրահամյանի արվեստաբանական վերլուծությունը, որ ոչ միայն Փարաջանովի բազմաշերտ արվեստի և անձի խորաքնին ուսումնասիրություն է, այլև ականատեսի հավաստիացումներով լեցուն հուշագրություն-տեղեկագիր, որը բացում է անսպասելի փակագծեր, ներկայացնում փարաջանովյան մտքի, երևակայության թռիչքի վառ պատկերներ, ստեղծագործ անհատի ներշնչանքի ընթացքն ու արդյունքը ի մի բերող պատմություններ:

Թեև պատկերագիրքը Սերգեյ Փարաջանովի «Նռան գույնը» ֆիլմին է նվիրված, բայց  հեղինակների հայացքի ներքո մենք տեսնում ենք ոչ թե պարզապես հանրահայտ ֆիլմի հանրահայտ կադրերը, դրանցում ամփոփված գաղափարների մեկնաբանությունները, այլ քայլ առ քայլ հետևում դրանց ստեղծման ընթացքին՝ նախապատմությունից մինչև ավարտական փուլ:

Լևոն Աբրահամյանը նկարահանվել է «Նռան գույնի» մի քանի դրվագում և ականատեսը դարձել շատ այլ դրվագների նկարահանմանը, ֆիլմի կայացմանը: Ուստի զարմանալի չէ, որ այս պատկերագիրքը մեզ տանում է դեպի Փարաջանովի կյանքի չուսումնասիրված կամ ոչ այնքան լավ ուսումնասիրված տիրույթ և լույս սփռում բազմաթիվ անհայտ էջերի վրա՝ կապված թե՛ «Նռան գույնը» ֆիլմի, թե՛ այլ ֆիլմերի, թե՛ դրանց հանճարեղ հեղինակի հետ:

Մենք՝ «Նռան գույնը» ֆիլմի գույների վառվռուն խաղին ականատես, դրանցով հիացող հանդիսատեսներս, երբեք չէինք իմանա այդ շքեղ կինոկտավի խորքում, տողատակերում, լուսանցքներում քողարկված նրբերանգների մասին, եթե Լևոն Աբրահամյանը չբացահայտեր դրանք:

Նույնքան հետաքրքիր ու միաժամանակ ողբերգական են այն պատմությունները, որոնք առնչվում են Սերգեյ Փարաջանովի կյանքին, խորհրդային վարչակարգի, գրաքննիչների հետ ունեցած բարդ հարաբերություններին:

Ոչ պակաս զարմանալի է Լևոն Աբրահամյանի վկայությունն այն մասին, որ Սերգեյ Փարաջանովն ինքը առավել դաժանաբար է մկրատել իր ֆիլմը, քան դա արել են գրաքննիչները: Իսկ պատմությունն այն մասին, թե ինչպես է առհասարակ հնարավոր դարձել «Նռան գույնի» հայտնվելը խորհրդային և համաշխարհային էկրաններին, պարզապես անհավանական, նորին մեծություն պատահականության և այդ պատահականությունը ճիշտ հաշվարկելու և հօգուտ մեծն անխուսափելիության կիրառելու մասին անօրինակ պատում է, որը մեզ է ներկայացնում արվեստաբանը:

Պարզվում է, որ Կաննի հերթական փառատոնի ժամանակ, երբ ցուցադրվել է Փարաջանովի «Մոռավցած նախնիների ստվերները» ֆիլմը, կայացել է նաև «Սայաթ-Նովայի» (դա էր ֆիլմի նախնական վերնագիրը) գովազդային հոլովակի ցուցադրությունը: Հոլովակը տեսել է Գերմանիայում ապրող հայազգի խոշոր կինոդիստրիբյուտոր և պրոդյուսեր Սերգեյ Ղամբարովը: Նա ամեն տարի գնում էր խորհրդային ֆիլմեր՝ արտասահմանում ցուցադրելու համար: Ահա այդ տարի՝ Մոսկվա այցելած  ժամանակ հայտարարել է, որ կգնի խորհրդային արտադրության ցանկացած անպետք ֆիլմ, բայց պայմանով, որ իրեն տան նաև Փարաջանովի նոր ֆիլմը: Եվ այսպես, «Նռան գույնը», որ փաստացի մնացել էր դարակի վրա ու անգամ չուներ պատշաճ փաստաթղթեր, հայտնվել է կինոէկրաններին:

Լևոն Աբրահամյանի այս և այլ ուշագրավ պատմություններին կարող ենք իրազեկ դառնալ նորատիպ գրքի շնորհիվ:

Թե ինչպես է Փարաջանովն աշխատել ֆիլմի հերոսների, այդ թվում՝ տարաշխարհիկ կենդանիների հետ, թե ինչ սկզբունքով և ստեղծագործական ինչպիսի հայեցակարգով է կառուցել իր կինոկտավը, թե ինչպես է միջնադարյան պոետ Սայաթ Նովան, չկորցնելով իր ապրած ժամանակի, իրեն շրջապատած իրականության ու աշխարհի շունչը, դարձել 20-րդ դարի մարդուն հասկանալի, սիրելի կերպար, կարելի է իմանալ՝ ծանոթանալով այս պատկերագրքին, դրանում ներկայացված նկար-պատումների շարունակական ընթացքին և դրանց տրվող մեկնաբանություններին:

Սոֆիկո Ճիաուրելին՝ ֆիլմի գլխավոր հերոսուհին

Այս պատկերագիրքը մեկ անգամ ևս համոզում է արվեստագետներին և արվեստասերներին, որ արվեստի բարձրարժեք գործերը մինչև վերջ բացահայտելու, գնահատելու համար անհրաժեշտ են տասնամյակներ, հարյուրամյակներ, անգամ՝ չվերջացող հավերժություն, քանի որ անվերջանալի ու անքննելի են մեծարժեք գեղարվեստական ստեղծագործությունների և դրանց հեղինակների էության, խորքի տարածությունները:

Ardi.am

Գլխավոր լուսանկարի հեղինակ՝ Անդրանիկ Քոչար

No Comments

Leave a Reply