maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet girispiabetelitcasinocasibom girişcasibomcasibom girişcasibom girişcasibom girişjojobetcasibomdumanbetcasibom girişistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom girişjojobet girişjojobetpusulabetholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adreslunabetcasibombetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibom girişbetkomTümbetvaycasino girişbetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomcasibomjojobet girişcasibombahsegeljojobet giirsjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomjojobetcasibomcasibomjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMAsyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMarmaris Travestimatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobet girişJOJOBET GİRİŞJojobet Girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
Թատրոն Վովա Արզումանյան

Լույսին սպասելով. «Հե՜յ, ո՞վ կա» ներկայացման ստվերոտ հետքը

15.12.2023

-Որտեղի՞ց է սկսում սերը։ Որտե՞ղ է կանգ առնում մարդն ու փնտրում ինքն իրեն։

-Որտեղից և սկիզբ է առնում գիտակցությունը, վճռականությունն ու հաստատակամությունը։

-Իսկ ո՞վ է գտնում այդ ամենը։

-Կյանքում կորցնողն ու գտնողը մարդն է։

Երկխոսողները կյանքից պոկված ստվերներն են, որոնք ստեղծում են պատմություն՝ ապրելով ու ապրելու մղումով։ Նրանք իրականում խոսում են լռությամբ և շարժումներով, ապրում են Երևանի թատրոնի և կինոյի պետական ինստիտուտի Ուսանողական թատրոնի բեմում։ Ժամանակակից թատերարվեստի արտահայտաչատարրերով և ժամանակակից միտումներով բեմադրված «Հե՜յ, ո՞վ կա» ստվերային ներկայացումը Վիլյամ Սարոյանի ստեղծագործությունը նոր պատկերացումներով է վերարտադրել բեմական տարածությունում։

Ներկայացման բեմադրիչ Հակոբ Մարկոսյանի ռեժիսորական մտածողությունը ինքնատիպ է։ Նախ այն, որ  «Հե՜յ, ո՞վ կա» ստվերային ներկայացումը բեմադրել է ոչ թե Սարոյանի ստեղծագործության մոտիվներով, այլ այդ պիեսից ստացած տպավորության հիման վրա, արդեն իսկ փաստում է ստեղծագործական յուրահատուկ մոտեցման մասին։ Նպատակն, իհարկե, ֆանտասմագորիան է՝ հիմնված ներքին անհրաժեշտության վրա։ Այստեղ սերը, ուժը, բարությունը միջոցներ են։ Իսկ կենտրոնում մարդն է՝ իր ներքին ուժով և թուլությամբ, հաղթանակներով ու պարտություններով։

Ներկայացման մեջ աղջիկը խոհարարուհի է։ Ստվեր դարձած խոհարարական պարագաներն ակտիվ օգտագործվելով՝ բեմում դառնում են հիմնական միջոցներ և օգտագործվում են ներկայացման ամենատարբեր իրավիճակներում։

Մե՛կ բանտարկված, մե՛կ՝ դեպի գիրկը թռչող մարմին, բացականչություններ՝ հե՜յ, ո՞վ կա, գոլորշիացող հոգիներ՝ սպասման մեջ պայքարող, պայքարում՝ սպասող։ Վազք դեպի անհայտություն, որտեղ սպասում է սերը և որտեղ չի սպասում ոչ ոք։ Փնտրտուքներ, ազատության տենչ, բանտարկված հույզեր։ Այս ներկայացումը մարդու ներքին որոնումների և  ինքն իրեն հաղթահարման ճանապարհի մասին է։

Այս ակտիվ «ստվերաշարժին» մասնակցող տեսարաններից յուրաքանչյուրի համար մենք կարող ենք ավելի շատ գեղագիտական տրամաբանություն փնտրել, եթե պլաստիկական լուծումները մղվեին առաջին պլան և որոշ դեպքերում դերակատարները (դերասաններ Ինեսա Խաչատրյան, Գարիկ Խաչատուրյան) չներկայանային պարային շարժումներով՝ փոքր-ինչ խաթարելով ներկայացման տեմպառիթմը:

Նկատենք, որ ստվերային թատրոնի գեղագիտության շուրջ աշխատելը սկզբունքորեն փոխում է նաև ռեժիսորական մտահղացման երևակայական ընթացքը։ Օրինակ՝ լուսային կատարող դերասանի (Նարե Ավագյան) առկայությունը ներկայացման մեջ հնարավորություն է տալիս գործող կերպարների ստվերները, ինչպես նաև առարկաների պատկերները մեծացնել և փոքրացնել՝ միաժամանակ ստեղծելով տրամադրություն ու միջավայր։ Անխոս հերոսներն  իրենց շարժումներով  փոխահարաբերվելով՝ վերահաստատում են Սարոյանական պոետիկայի ու կենսափիլիսոփայության բացարձակությունը։

Առհասարակ Հակոբի ռեժիսորական ձեռագրի առումով՝ նշենք, որ այն սիրում է կապել տարատեսակ հղումներով անձնական ապրումները ներանձնական նպատակների հետ: Այսպես, ուշադիր լինելով, կարելի է գտնել կապակցման կետերն ու տեսնել ամբողջ ներկայացումն այլ տեսանկյունից:

Ներկայացման ընթացքում, երբ կարծես հերոսները հասնում են իրենց տենչած ազատությանը, կրկին ամեն ինչ հարաբերականորեն փոխվում է և հակառակ էֆեկտ ստանում։ Աղջիկը նորից փակվելով՝ մի կարևոր բանաձևում է ենթադրելի դարձնում` հուսահատությունը երբեմն կարող է մարդ ինքն իր դեմ օգտագործել։

Անդրադառնանք նաև երաժշտությանը։ Իտալացի կոմպոզիտոր Լյուդովիկո Այնաուդիի երաժշտությունն ապահովում է ներկայացման ներքին զարգացումն ու բովանդակության ամբողջությունը։ Ռեժիսորը պատահականորեն չի ընտրել այս կոմպոզիտորին, որի մեղեդին գրավիչ է և չհոգնեցնող, հանգիստ ու եթերային։

«Հե՜յ, ո՞վ կա» ստվերային  ներկայացումը գեղագիտական տրամադրություն է պարգևում և ձգտում է ավարտունության՝ ինչ-որ տարածքում լույս փնտրելով։ Գուցե երկրի վրա․․․ Գուցե մարդու ներսում։ Կամ ստվերված իրականության աչքերի մեջ։

Ստվերում ապրող մարդուն նույնպես լույս է պետք․․․

Իսկ Ապոլոնը երևի թե անցել է այս ներկայացման կողքով․․․

Վովա Արզումանյան

Հ.Գ. «Հե՜յ, ո՞վ կա» ներկայացման պրոդյուսերը Դավիթ Ջինանյանն է։ Այս ներկայացումը վստահորեն շարունակելու է փառատոնային ճամփորդությունը։

No Comments

Leave a Reply