bodrum escort bayangaziantep escortgaziantep escortantalya escort bayanmanavgat escort bayanmaltepe escortkurtköy escortkartal escortümraniye escortbostancı escortanadolu yakası escortKadıköy EscortAnadolu Yakası EscortAtaşehir EscortBostancı escortŞirinevler Escort Bayanizmir escortankara escortataşehir escortMarsbahismarsbahisjeux de pouletOnwin GirişMebbistipobetbetkom1wintrendyol indirim kodujojobet
ՕրԸնթաց Կարինե Ռաֆայելյան Հրատապ

Ազգային Սինեմատեքը անուղղակի խթան կդառնա հայկական կինոարտադրության համար

15.12.2019

«Ազգային Սինեմատեք» կոնցեպտ ստեղծարար կրթականմշակութայինզբոսաշրջային միջավայր» նախագիծն այսօր գտնվում է կինոաշխարհի, առհասարակ մշակութային գործիչների և մշակութասեր հանրության ուշադրության կենտրոնում:  

Հայաստանի կինեմատոգրաֆիստների միության նախագահի գլխավոր խորհրդական Արայիկ Մանուկյանն է պատասխանում Ardi.am-ի հարցերին:


Ենթադրում եմ, որ կինոթանգարանը թանգարան երևույթի ավանդական պատկերացումների կաղապարում չի տեղավորվելու:


-Ես այս թեմային կցանկանայի առանձնահատուկ անդրադառնալ: Սա շատ կոնցեպտուալ գիծ է «Ազգային Սինեմատեքի» ստեղծարար կոնցեպտի համատեքստում: Մենք թանգարանների մասին ունենք խիստ դասական պատկերացումներ:


Հիմա արդեն՝ ոչ այնքան: Ամենադասական թանգարաններն անգամ այսօր ունեն նորարարական տարրեր իրենց գործունեության մեջ:


-Այո՛, իսկապես կա արդեն այդ մոտեցումը գրեթե բոլոր թանգարաններում: Այսօր, իսկապես, պահանջարկ չունեն բացառապես հուշային թանգարանները: Ամբողջ աշխարհում կոնվերգենցիաներ են տեղի ունենում: Հուշային թանգարանները կոնվերգենտ են ժամանակակից տեխնոլոգիաների հետ: Այնպես են կառուցված ցուցադրություններն ու կոնցեպտները, որ դրանք ինտեգրված են հասարակության առօրյային, կրթական պրոցեսներին: Մենք նախատեսում ենք ունենալ հենց այդպիսի թանգարանային հատվածներ: Այսինքն՝ օգտագործել տեղեկատվական տեխնոլոգիաների հնարավորությունները, ունենալ վիրտուալ պատեր, վիրտուալ ցուցադրություններ, դրանց միջոցով ներկայացնել հայկական կինոն, կինոժառանգությունը, ինտերակտիվ շփում ունենալ կինոթանգարան մուտք գործողների հետ: Ամբողջ կրթական, մշակութային միջավայրերը լինելու են փոխկապակցված, ժամանակակից տեխնոլոգիական լուծումներով հագեցած: Հիմա ուսումնասիրում ենք մի քանի ՏՏ ընկերությունների գործունեություն, որոնք մասնակցություն են ունեցել արտերկրում արդեն իսկ շատ հայտնի թանգարանների ՏՏ ինտեգրմանը: Բոլոր գաղտնիքները չեմ բացի այս պահին, բայց նաև ասեմ, որ բանակցում ենք այդ ընկերությունների հետ, թանգարանային ժամանակավոր ու մշտական ցուցադրությունների կոցեպտների համադրողների հետ: Այս եզակի կենտրոնը, իր բոլոր կրթական, մշակութային, զբոսաշրջային բաղադրիչները լավագույնս իրագործելու հետ մեկտեղ, մեծապես նպաստելու է մեր մշակութային ժառանգության հանրայնացմանը նաև, որը կարևորագույն խնդիր է Հայաստանի համար և ևս մեկ պատուհան է դառնալու՝ բացված դեպի աշխարհ: Սպասեք, կտեսնեք:

Որպես Սինեմատեքի գործառույթի բաղկացուցիչ՝ չի նախանշվում հայկական կինոյի վերածնունդը, երկրորդ շնչառությունն ապահովելու հեռանկարը: Բայց ինքնին հասկանալի է, որ Սինեմատեքի գոյության պարագայում կինոմիջավայրի ակտիվացումը կհանգեցնի այս հեռանկարին, այդպես չե՞ք կարծում:


-Հայ կինոն վերածնունդ արդեն իսկ ապրում է, որովհետև այսօր ֆիլմեր են նկարահանվում, պարբերաբար ունենում ենք նոր հաջողված ֆիլմեր: Բայց Դուք շատ ճիշտ դիտարկում եք անում: Եթե մենք ուսումնասիրենք կինոպատմությունը, կտեսնենք, որ մեր լավագույն ֆիլմերը, որոնցով այսօր հպարտանում ենք, հիմնականում ստեղծվել են այն ժամանակաշրջնում, երբ եղել է շատ լուրջ կինոմիջավայր, մշակութային միջավայր: Այդպիսի միջավայրում են ծնվում արվեստի գործեր: Երբ մենք ասում ենք, որ Սինեմատեքը կրթական-ստեղծարար կենտրոն է դառնալու, որ այդ կենտրոնում 5 տարեկան երեխան գալու է և շփվի կինոյի, արվեստի հետ, ստանա իր կինոպրոդուկտը, սա շատ լուրջ գործոն է այդ երեխայի կողմնորոշման համար: Սինեմատեքի կոնցեպտի մեջ ենթադրվում է վարպետության դասերի, ուսուցողական ծրագրերի, սեմինարների առկայությունը: Այս ամենի արդյունքում ստեղծվում է մի միջավայր, որը ինքնըստինքյան կխթանի կինոյի զարգացումը: Սա անուղղակի խթանում է, բայց միմիայն անուղղակի խթանման միջոցով է հնարավոր ապահովել ցանկալի արդյունք: Այսօր թեկուզ մեկ միլիարդ ներդնեն կինոարտադրությունում, միևնույն է, չեն ունենա այն արդյունքը, ինչ որ կունենան, եթե այդ ներդրմանը զուգահեռ ապահոված լինեն մշակութային միջավայրի գոյությունը: Հենց այդ միջավայրը ձևավորելու խնդիրն է լուծելու Սինեմատեքը: Մյուս կարևոր խնդիրը, որ պիտի լուծի Սինեմատեքը, կինոյի հանրայնացումն է ոչ միայն հայկական, այլև զբոսաշրջային տիրույթում: Փարաջանովի ֆիլմից դուրս մնացած հատվածները Ռոտերդամում ցուցադրելու փաստը միայն ինչքան մեծ արձագանք ունեցավ և ինչքան մեծ խնդիր լուծեց հայկական ազգային կինոժառանգության հանրայնացման առումով: Սա ոչ միայն Փարաջանովին վերաբերող խնդիր էր, այլ ամբողջ հայ կինոյի ժառանգությանը: Երբ տասնյակ-հարյուր հազարավոր մարդիկ Ռոտերդամում դիտել են այդ ֆիլմը, արդեն Հայաստան գալով՝ կցանկանան լինել այդ ժառանգության միջավայրում, իսկ մենք այդպիսի միջավայր չունենք այս պահի դրությամբ: Այսօր երևանյան կինոթատրոններում գիտենք, թե ինչ հայկական ֆիլմեր են ցուցադրվում: Դրանցով պատկերացում կազմել հայկական կինոժառանգության մասին անհնար է: Բայց եթե գոյություն ունենա Սինեմատեքը, այդ զբոսաշրջային ռեսուրսը կկարողանա այստեղ գտնել իր փնտրածը, ծանոթանալ հայկական կինաժառանգությանը, կինոպատմությանը, որն իր հետ կխոսի իրեն հասկանալի լեզվով, ժամանակակից լեզվով: Այստեղ ժամանակակից սերունդը պիտի գտնի իր հետ իր լեզվով խոսող, իրեն ծանոթ գործիքներով շփվող կինոմիջավայր: Սրանից ավելի արդյունավետ հանրայնացում հայկական կինոյի համար ես չեմ պատկերացնում:       

Կարինե Ռաֆայելյան

No Comments

Leave a Reply