maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortbetparkjojobet girişjojobet girişjojobetjojobetgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet girispiabettambetcasibom girişcasibomcasibom girişcasibom girişcasibom girişjojobetcasibomdumanbetcasibom girişistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom günceljojobet girişjojobetmatbet girişholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adreslunabetcasibom girişbetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibom güncelbetkomTümbetvaycasino girişbetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomjojobet girişjojobet girişcasibombahsegeljojobet girişjojobet giriş günceljojobetjojobetmarsbahisJOJOBETjojobetJOJOBETJOJOBETjojobetjojobetjojobetcasibommarsbahisCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMasyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMarmaris Travestimatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobetJojobetjojobet girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
Կարինե Ռաֆայելյան Կինո

  «Արի՛ Ֆրունզիկի հետ լուսանկարվենք»

18.10.2023

Այս տարի նշվում է հայ կինոյի 100-ամյակը: Ցանկացած հոբելյանի հետևում կանգնած է մարդը՝ իր ստեղծագործ աշխատանքով, իր թողած ժառանգությամբ, որով միս ու արյուն է առնում ընդհանուր մեծ գործը: Հայ կինոյի երախտավորներից մեկն էր ռեժիսոր Ալբերտ Մկրտչյանը, որին էլ առնչվում է այս հրապարակումը:

Գրեթե տասը տարի առաջ՝ 2004 թվականի ամռանը, հյուր գնացի Ալբերտ Մկրտչյանին, երբ նոր-նոր վերաբացվել էր Մհեր Մկրտչյանի արտիստական թատրոնը՝ առանց Մհերի. նա այլևս երկնքի բնակիչ էր ու վերևից էր հսկում իր տան անցուդարձին:

Մենք զրուցեցինք շատ երկար, բայց զրուցակցիս պահանջով հրապարակվեց միայն այն հատվածը, որն ինքը նպատակահարմար գտավ:

Հիմա էլ չեմ հանրայնացնի ժամանակին արված հրապարակումիցս դուրս մնացած հատվածները: Բայց կասեմ, որ դրանք չափազանց սրտառուչ, եղբայրական սիրո ու կապվածության մասին վկայություններ են, որ գուցե մտերիմներին հյատնի են նաև:

Չգիտեմ, թե այս պահին ինչ կեռմանների է դեմ առել Մհեր Մկրտչյանի արտիստական թատրոնի գեղարվեստական ղեկավարի աթոռի համար մղվող պայքարը, բայց այնքա՜ն ցավալի է տեսնել անառողջ, ոչ ստեղծագործական խմորումների տարափը լուսավոր մարդու անունը կրող ոգեղեն տարածության շուրջ: Սա, իհարկե, այլ թեմա է, որին տրվել չարժե, երբ խոսքը Մհեր և Ալբերտ Մկրտչյանների հիշատակին է առնչվում: Մանավանդ որ, մեր այդ օրվա հանդիպումը, գոնե ինձ համար, չափազանց լուսավոր ու ջերմ դրվագ է՝ մանր խնդիրներով այն պղտորելու համար:

Նույնիսկ այդ օրն արված լուսանկարը թույլ չի տա, որ ես մռայլ, այսրոպեական մտքերի տրվեմ: Երբ ավարտել էինք զրույցը, Ալբերտ Մկրտչյանին խնդրեցի, որ լուսանկարվենք՝ օրը նաև այդպես հավերժացնելու համար:

-Արի՛ Ֆրունզիկի հետ լուսանկարվենք,- ասաց:

Ու մինչ ես գլխի կընկների, թե ինչ ասել է Ֆրունզիկի հետ լուսանկարվել, ինձ առաջնորդեց դեպի հանրահայտ կոմոդն ու դրա մոտ կախված՝ Մհեր Մկրտչյանի լուսանկարը: Ահա այսպիսի անջնջելի ակնթարթներ, որ ապրեցի Ալբերտ Մկրտչյանի հետ հանդիպման ժամանակ, որն առաջինն էր իմ կյանքում, բայց ոչ՝ միակը: Մյուս հանդիպումների մասին՝ գուցեև կպատմեմ հաջորդիվ: 

Թատրոնը՝ թանկ մասունքների և հուշերի պահոց

Ավելի քան մեկ տասնամյակ առաջ «Հացթուխի կինը» ներկայացմամբ իր հարկի տակ երևանայն թատերասեր հասարակությանը հյուրընկալեց Մհեր Մկրտչյանի արտիստական թատրոնը: Կարճ ժամանակ անց նրան վիճակված էր գոցել դռները և վերաբացվել մեծ ընդմիջումից հետո, երբ արդեն ավարտվել էր հազարների կուռքը դարձած Վարպետի երկրային կյանքը: Այս է, թերևս, պատճառը, որ Մհեր Մկրտչյանի արտիստական թատրոնն այսօր ոչ թե սոսկ հանդիսասրահ է ու թատերաբեմ, այլև անգնահատելի մասունքների և չխամրող հիշողությունների պահոց, ուր երկար դեգերումներից հետո հանգրվանել են  «Մեր մանկության տանգոյից» քաջածանոթ կոմոդն ու կարի մեքենան, հին ու արդիական պատեֆոնը՝ ձայներիզներով, Մհեր Մկրտչյանի ձեռքով տարբեր ժամանակներում արված դիմանկարները և էլի շատ ուրիշ արժեքներ, որոնք ի մի բերելով՝ թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար և տնօրեն Ալբերտ Մկրտչյանը պիտի ստեղծի թանգարան՝ թատրոնի մեջ:

Թատրոնի երկրորդ կյանքն սկսվեց հունիսի 10-ին՝ Գաբրիել Գարսիա Մարկեսի «Սիրային նախատինք բազկաթոռին նստած ամուսնուն» մոնո-ներկայացմամբ: Հուլիսի 17-ին ներկայացվեց Ժան Անույի «Էվրիդիկեն»: Բեմադրության են պատրաստվում Հենրիկ Հովհաննիսյանի  «Կույրը կամ երկու լումա», Սամվել Խալաթյանի «Ծաղրածուն» թատերգությունները, ծրագրված է բեմականացնել շոուներ, ամանորյա հանդիսություններ, ստեղծել մանկապատանեկան ստուդիա և, որ ամենակարևորն է, թատրոնի շուրջ համախմբել իսկապես տաղանդավոր դերասանների:

Ալբերտ Մկրտչյանի բնորոշմամբ՝ այս թատրոնը հոգու յուրատեսակ ինդիկատոր է, և եթե մարդն անազնիվ է, ապա իրեն անհարմար է զգում այստեղ և շատ արագ հասկանում, որ իր ներկայությունն ավելորդ է:

Օր օրի ահագնացող Մհեր Մկրտչյանի լեգենդը յուրաքանչյուրն ընկալում ու վերապատմում է իբրև հատկապես իրեն հասու ու հայտնի իրողություն, և եթե նույնիսկ Վարպետի ոչ թե սոսկ եղբայր, այլ «մոր արգանդից համախոհ» Ալբերտ Մկրտչյանը որսում է հորինվածքի ու իրականի շոշափելի սահմանն այդ պատմությունների մեջ, ներողամիտ ժպիտով ասում է, որ ամեն բան պայմանավորված է Մհերի (Ֆրունզիկի) նկատմամբ ունեցած մեծ սիրով:

«Հացթուխի կինը» բեմադրությունից հետո Մհեր Մկրտչյանը պատրաստվում էր բեմադրել Լևոն Շանթի «Կայսրը» և էլի շատ ուրիշ թատերգություններ, սակայն կյանքի անխուսափելի օրինաչափությունները պարտադրեցին իրենցը, և նույնիսկ մեծերն ի զորու չեն կառավարելու դրանք: Այսօր Մհեր Մկրտչյանի չիրագործված ծրագրերն ունեն շարունակողներ. «Կայսրը» բեմադրելու ցանկություն են հայտնել Արմեն Էլբակյանը և Վլադիմիր Մսրյանը:

Ալբերտ Մկրտչյանն ինքը, որ հոգու մղումով ժամանակավորապես հրաժարվել էր իր երազած կինոնկարը նկարահանելուց և նվիրվել թատրոնի վերաբացման գործին, այժմ վերադարձել է կինո և սկսել նկարել չորս տարով ուշացած իր ֆիլմը:

-Այս թատրոնում ուրախ և տխուր շատ իրադարձություններ են կատարվում,- պատմում է նա,- ինչպես որ Ֆրունզիկին էին կոչում «ուրախ և տխուր» մարդ: Հաճախ պատահական անցորդները, թատրոնի մոտով անցնելիս, ուղղակի կանգ են առնում ու խոնարհվում ցուցանակի առաջ, իսկ շատ երիտասարդ շնորհալի դերասան-դերասանուհիներ գալիս են և առաջարկում իրենց ծառայությունները՝ չակնկալելով վարձատրություն անգամ:

-Ինչի՞ց կամ ումի՞ց եք Դուք լիցքեր ստանում կյանքում:

-Ամեն ինչից: Օրը բացվեց, տեսա լույսը, արդեն լիցքեր եմ ստանում: Քայլեցի օրվա բացած ճանապարհներով, տեսա բարի ու չար մարդկանց, լիցքեր եմ ստանում: Եթե մարդը ի ծնե պաթոլոգիկ հիվանդ չէ, ուրեմն նրա չարությունն ունի պատճառներ, և ես փորձում եմ դրանք հասկանալ: Վատ մարդ չկա աշխարհում: «Շնչառություն» ֆիլմում մի տեսարան կա, որտեղ հերոսը եկեղեցում ասում է. «Երեկվա ճիշտն այսօր սուտ է, այսօրվա սուտը վաղը ճիշտ կլինի»: Ամեն ինչի պատճառները պիտի փնտրես:

-Եթե նույն հարցը Մհեր Մկրտչյանին տային, ի՞նչ եք կարծում, ինքն ի՞նչ կպատասխաներ: Իր բեմից, իր թատրոնից, իր ֆիլմերից դուրս ի՞նչն էր նրան ոգեշնչում, նա գո՞հ էր իր ապրած կյանքից:

-Երբ մարդը մեկին սիրում կամ ատում է, դրա մեջ միշտ չափազանցություն կա: Մանավանդ երբ ինքն ուզում էր պոռթկալ, խոսել իր սիրո կամ ատելության մասին, անպայման չափազանցությունների մեջ էր ընկնում. հայ ենք, չէ՞: Բայց մի բան հաստատ է. ինքն ապրելու այդ ճանապարհն էր բռնել՝ գիտակցաբար, թե ոչ գիտակցաբար: Դա իր ընտրությունն էր: Ինքը բավական խելոք անձնավորություն էր, բավական նրբազգաց: Դյուրահավատ էր անչափ, բարի էր անչափ: Չկար մարդ, որին ատեր: Ես մի անգամ եմ տեսել նրա ատելությունը. մի ամբողջ ճանապարհի ընթացքում Մհերն ատում էր: Երևանից Իջևան էինք գնում: Ես նկարում էի իմ դիպլոմային աշխատանքը՝ «Լուսանկարը» ֆիլմը, Հենրիկ Մալյանը՝ «Մենք ենք, մեր սարերը»: Ճանապարհին մի վետերոկ կար (այն ժամանակ այդպես էին ասում): Մեքենան կանգնեցրեց: Մի քիչ վատ էր զգում, ուզում էր 50 գրամ օղի խմել: Ասաց, որ այդտեղ մի շատ լավ մարդ կա, և մտավ ներս ու վաճառասեղանի մոտ կանգնածին հարցրեց.

-Հովսեփն ո՞ւր է:

-Վատ էր զգում, տուն գնաց,- եղավ պատասխանը:

Ֆրունզն ասաց.

-Դե լի՛ց:

-Ի՞նչ պիտի լցնեմ,- ջղայնացավ այդ մարդը:

Ֆրունզը զայրացավ, սարսափելի վիրավորվեց, եկավ նստեց ավտոմեքենան առանց օղի խմելու և ամբողջ ճանապարհին ուղղակի պոռթկում էր.

-Մի՞թե դա կինո չի տեսել, թատրոն չի գնում, մի՞թե հեռուստացույց չի նայում: Ինչո՞ւ նա ինձ չճանաչեց:

Նա չէր կարողանում ներել այդ մարդուն, որ իրեն՝ Հայաստանում, ամբողջ ԽՍՀՄ-ում հայտնի դերասանին չի ճանաչել: Ես այդ մի անգամն եմ նրան դժգոհ տեսել, մնացած բոլոր դեպքերում գոհ է եղել և բոլորին ներել է: Մենք իրար շատ էինք նման, միայն թե ինքը մի քիչ անօգնական էր՝ մորս էր քաշել:

Ինչևէ, այդ զորեղ անօգնական մարդու մշտաներկա ոգին թևածում է այսօր իր անունը կրող թատրոնում, և նա կենդանի ժպտացող լուսանկարից դիմավորում է ներս մտնող յուրաքանչյուրին:

Կարինե Ռաֆայելյան

 Լուսանկարներից երկուսը՝ համացանցից

No Comments

Leave a Reply