maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet giriscasibomtambetcasibom girişcasibom girişcasibom girişcasibom girişcasibomjojobetcasibom girişdumanbetcasibomistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom girişjojobet girişjojobetpusulabetholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adresartemisbetcasibombetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibombetkomTümbetvaycasinobetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomcasibomjojobet girişcasibombahsegeljojobetmersin halı yıkama giriş jojobetjojobet girişcasibomcasibomjojobetcasibomcasibomjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMAsyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMeritkingmatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobet girişJOJOBET GİRİŞJojobet Girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
Թատրոն Կարինե Ռաֆայելյան

Թատրոն, հանդիսատես, Թեքեյան՝ առցանց

22.05.2020

Ardi.am-ի հարերցին պատասխանում է դերասան, բեմադրիչ Ժիրայր Բաբազյանը:

— Պարո՛ն Բաբազյան, կորոնավիրուսի համավարակը, մեկուսացումը անդառնալի վնասներ են հասցրել ոչ միայն տնտեսությանը, ֆինանսական կառույցներին, այլև մշակույթին: Թատրոնն ի՞նչ մարտահրավերների առջև է կանգնած ներկայում:

-Ինձ համար անհասկանալի է, թե ինչպես են դուրս գալու այս իրավիճակից թատրոնները: Նոր ներկայացումներ անելու մասին խոսք էլ չի կարող լինել: Նույնիսկ  հին ներկայացումները խաղալն է խնդիր: Դերասանները բեմի վրա պիտիլինեն իրար մոտ, դիպչեն միմյանց, փաթաթվեն, համբուրվեն: Սա անհնար է: Քանի՞ ամիս ու տարի պիտի սպասենք, որ համավարակի վտանգը վերանա, և մենք կարողանանք նորմալ ներկայացում խաղալ, շարժվել բեմի վրա, շփվել իրար հետ, աշխատել: Ես հուսահատվում եմ, մտածում եմ կորսված ժամանակի մասին: Նույնիսկ եթե վարակի ակտիվ տարածումը կանխվի, դրանից հետո էլ դեռ երկար ժամանակ պետք է զգույշ լինել: Գրողները, նկարիչները այդ դժվարությունն այնքան չունեն: Թատրոնի համար սա մահացու է: Վերջերս Կամերային երաժշտական թատրոնում մի ներկայացում էի բեմադրել՝ «Ննջասենյակային զարվեշտ»: Այն հրապարակվել էր առցանց: Ուրախացել էին, որ միայն առաջին օրը 1000 հուգուց ավելի դիտողներ են եղել: Բայց դա ինձ չի բավարարում:

Ննջասենյակային զավեշտ

Մենք ուզում ենք աշխատել, մարդկանց հետ շփվել: Ի վերջո, թատրոնը հանդիսատեսի համար է: Այս վիճակը, իսկապես, մեծ վնաս հասցրեց թատրոնին: Հարկ է նոր լուծումներ գտնել՝ գեթ այս ճգնաժամից հետո անցումային մի ժամանակաշրջանի համար:

— Ինքնամեկուսացման օրերին առցանց կարդում էիք Վահան Թեքեյանի «Հայերգություն» շարքը: Թեքեյանի նկատմամբ Ձեր վերաբերմունքը նաև անձնական պատճառներ ունի, ընտանեկան արմատներից եկող կապ է: Կմանրամասնե՞ք այս պատմությունը:

— 18 գործ եմ ներկայացրել «Հայերգություն» շարքով: Մայրս՝ Նորա Իփեկյանն է ինձ շատ պատմել Վահան Թեքեյանի մասին: Իսկ նա այդ պատմությունները լսել է իր պապից՝ Միհրան Տամատյանից: Այսինքն՝ այդ կապը եղել է Իփեկյանների՝ մորս գերդաստանի և Թեքեյանի միջև: Բաբազյանները Զմյուռնիայից են եղել, Իփեկյանները՝ Պոլսից: Իփեկյանները՝ պապիս հայրն ու եղբայրները, երեքն են եղել՝ Գևորգը, Գասպարը, Արմենը: Զբաղվել են թութունագործությամբ, սիգարետներ են արտադրել: Մինչև հիմա սիգարների ֆրանսիական հին գովազդներում հանդիպում է Իփեկյան ազգանունը: Գասպարը եղել է դաշնակցական կարևոր գործիչ, Լևոն Շանթի և Նիկոլ Աղբալյանի հետ նախ՝ Եգիպտոսում, հետո Լիբանանում հիմնել է Համազգային մշակութային միությունը: Գասպար Իփեկյանը նաև թատրոնի մարդ է եղել, և իր անունով մինչև այսօր Համազգայինը Բեյրութում թատերական միություն ունի՝ Գասպար Իփեկյան թատերախումբ: Իսկ Արմենը ըմբոստ է եղել բնավորությամբ: Հայրը նրան ուղարկել է Փարիզ՝ բիզնեսի գծով ուսանելու, որպեսզի հետո շարունակի ընտանեկան գործը, բայց նա ամբողջ գումարը ծախսել է թատրոնի վրա: Ծանոթացել է թատրոնի անվանի այնպիսի դեմքերի հետ, ինչպիսին, օրինակ, Սառա Բեռնարն էր: Եվ տարվել է կոմունիստական գաղափարներով: Խոսքս, իհարկե, այն ժամանակվա իդեալիստ-կոմունիստների մասին է: Հայրը, իմանալով այդ բանը, հայտարարել է, որ նա այլևս իր զավակը չէ, որ նրա արարքը խայտառակություն է:

Արմեն Արմենյան

Եվ դրանից հետո Արմենն իր ազգանունը փոխել է՝ դառնալով Արմեն Արմենյան: Այսինքն՝ այն նշանավոր թատերական գործիչը, որը մանավանդ Գյումրիի թատրոնի կյանքում կարևորագույն դեր է ունեցել, եղել է այդ թատրոնի հիմնադիրներից մեկը: Թիֆլիսում էլ նա համագործակցել է Հովհաննես Աբելյանի հետ, միասին «Աբելյան-Արմենյան» թատերախումբն են հիմնել: Նույնիսկ Սունդուկյան են խաղացել Պոլսում: Թե ինչ են հասկացել պոլսեցիք Սունդուկյանից, չգիտեմ, բայց Գրիգոր Զոհրապը մի մեծ հոդված է գրել այդ մասին՝ բարձր կարծիք հայտնելով: Եվ երբ Հայաստանը խորհրդային հանրապետություն է դարձել, անհապաղ եկել է այստեղ և իր հավաքած թատերախմբի հետ հայտնվել Գյումրիում, որովհետև Գյումրիում էին ավելի մեծ մշակութային գործունեություն ծավալելու հնարավորությունները, այնտեղ կային որոշակի ավանդույթներ: Նրան առաջարկվել է Գյումրիում ստեղծել պետական թատրոն: Իր ծավալուն ինքնակենսագրության մեջ, որը հրատարկվել է Հայպետհրատում 1950-ականներին, մի խոսք չի գրել հարազատ եղբոր՝ Գասպար Իփեկյանի մասին, որովհետև դրանից հետո իրեն պարզապես Սիբիր կքշեին: Ինչևէ, իմ պապը՝ Աղասի Իփեկյանը, թութունագործ Գևորգ Իփեկյանի որդին էր: Նա ամուսնացել է հայտնի հասարակական-քաղաքական գործիչ Միհրան Տամատյանի աղջկա՝ Շաքե Տամատյանի հետ: Միհրան Տամատյանը եղել է արմենական կուսակցության առաջին անդամներից, հետո դարձել է հնչակյան, հետո՝ վերակազմյալ հնչակյան, հետո ռամկավար կուսակցության հիմնադիրներից է եղել: Դրա համար, երբ ինձ հարցնում են, թե ինչ կուսակցության եմ պատկանում, ասում եմ, որ ես իմ մեջ բոլոր կուսակցություններն էլ կրում եմ: Թեքեյանն էլ էր ռամկավար կուսակցական և Տամատյանի հետ շատ մտերիմ էր, գրեթե ամենօրյա հյուր էր Տամատյանների տանը: Միհրան Տամատյանը երկու դուստր է ուեցել՝ Նվարդը և Շաքեն: Մայրս՝ Նորան, Շաքեի դուստրն էր:

Նորա Իփեկյան և Միհրան Տամատյան

Մայրս դերասանական ունակություններ է ունեցել, մասնագիտական դասեր է առել ֆրանսիացի դերասաններից: Նա մանկուց է ասմունքել՝ Բոդլեր, Վեռլեն: Մեծ մայրս՝ Շաքե Իփեկյանը, նրան ասել է, թե մի մարդ կա, որ ամեն օր իրենց տուն է գալիս, որը շատ մեծ բանաստեղծ է, ինչո՞ւ նրա բանաստեղծությունները չի արտասանում:

Լուսանկարում ձախից աջ՝ Վահան Թեքեյան, Զարուհի Տամատյան, անծանոթ կին, Միհրան Տամատյան, Նվարդ Տամատյան

Մայրս սկսել է ուսումնասիրել Թեքեյանի բանաստեծությունները և սիրահարվել է: Թեքեյանը շատ է հավանել մորս ասմունքը, նաև խորհուրդներով ուղղորդել է, թե ինչպես պետք է արտասանել: Այնպես որ, ես Թեքեյանի հանդեպ սերը ժառանգել եմ մորիցս: Մտածեցի, որ Հայաստանում այնքան քիչ գիտեն Թեքեյանին, բացառությամբ ինտելեկտուալ շրջանակների, որ կարելի է այս ժամանակահատվածն օգտագործել ու հանրությանը ծանոթացնել Թեքեյանի հետ: Բացի այդ, հիմա շատ է խոսվում արևմտահայերենի մոռացության խնդրի մասին, մտածեցի, որ այս կերպ ինչ-որ չափով կնպաստեմ արևմտահայերենի հանրայնացմանը, մարդիկ կլսեն այդ լեզվով ճիշտ արտասանություն, մաքուր խոսվածք:

Տեսանյութ՝

Զրույցը՝ Կարինե Ռաֆայելյանի

No Comments

Leave a Reply