maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortankara escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobetjojobet kaydolmatadorbetjojobet giriştrend topic satın albetebetjojobetjojobetbetebetjojobetbetkanyonjojobet girişjojobet girişjojobetpusulabetgrandpashabetdumanbetcasibommatbet girişjojobetsahabetextrabetholiganbet girişjojobet giriştipobetankara bayan escortgrandpashabet girişcasibom girişjojobetjojobetjojobet girispiabettambetcasibom girişcasibomcasibom girişcasibom girişcasibom girişjojobetcasibomdumanbetcasibom girişistanbul escortbetcioGEO ACADEMYbio linkdeneme bonusumarsbahiskavbetonwinkavbetcasibomjojobet girişcasibom girişjojobet girişjojobetpusulabetholiganbetslot oyunlarıjojobet girisjojobet girişmatbetbahiscomTümbetilbet girişJOJOBETjojobetgüvenilir casino siteleritipobetMarsbahiscasibom adreslunabetcasibombetciomeritkingmatbet güncelmatbet günceljojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişcasibombetkomTümbetvaycasinobetnanoholiganbetvaycasino girişvaycasino girişjojobetjojobetpusulabet girişcasibomjojobetmatbetmatbetmatbetjojobet girişjojobet girisjojobet girişjojobet girişsahabetjojobetjojobet girişjojobetjojobetcasibombetsmovebetsmovegalabetcasibom girişgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisgrandpashabetvaycasinokavbetcasibom girişextrabetcasinolevantGüvenilir Slot sitelericasinolevantcasibomcasibomjojobet girişcasibombahsegeljojobet girişjojobet twittergiriş jojobetjojobet girişcasibomcasibomjojobetcasibomcasibomjojobetjojobetjojobetcasibomcasibomCASİBOMCASİBOMcasibomCASİBOMcasibompadişahbetmatbetcoinbarCASİBOMAsyabahissetrabetjojobettcasibom güncelmatadorbetmatadorbetMeritkingmatbetmatbetmatadorbet CASİBOMMARSBAHSEGELJOJOsugar rushlevant casinobetriyal girişjojobet girişJOJOBET GİRİŞJojobet Girişcasibomjojobet girişcasibomjojobetbetnanojojobetcasinoplus giriş
Երաժշտություն Կարինե Ռաֆայելյան

«Աստված մարդուն բանականություն է տվել, և մարդը պետք է առաջնորդվի դրանով»

20.08.2020

Ardi.am-ը զրույցի է հրավիրել ՀՀ վաստակավոր արտիստ, տենոր, Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի թատրոնի մեներգիչ Պերճ Քարազյանին: Նշենք, որ նա այս օրերին գտնվում է ԱՄՆ-ում, և համավարակի հետևանքով ուշանում է նրա վերադարձը Հայաստան:

-Պե՛րճ, Ձեր հերթական այցը ԱՄՆ ակամա երկարաձգվեց: Ե՞րբ էր նախատեսված  վերադարձը Հայաստան, ի՞նչ ծրագրեր տուժեցին կորոնավիրուսի համավարակի հետևանքով:

-Եկել էի ծնողներիս մոտ, ուզում էի ինչ-որ կերպ օգտակար լինել նրանց: Հայաստան պիտի վերադառնայի մայիսին: Համերգներ պիտի կայանային, կային տարբեր ծրագրեր, բայց ամբողջ աշխարհը շուռ եկավ, փակվեցին ճանապարհները, անապահով դարձավ տեղից տեղ գնալը: Ստիպված եմ մնալ այստեղ այնքան ժամանակ, մինչև կկարգավորվի կյանքը, վերաբացվեն ճանապարհները:

-Համացանցում պարբերաբար հրապարակում եք Ձեր համերգային կատարումների տեսագրություները, որոնք վկայում են, որ Ձեզ էլ չի շրջանցում անցյալի լիարժեք կյանքի հանդեպ կարոտաբաղձությունը:

-Միանշանակ այդպես է: Այդ համերգները մեր կյանքի մի մասն էին:

-Ձեր դեպքում՝ կարևոր մասը: Եվ ի՞նչ կարծիքի եք, նախկին կյանքը լիարժեքորեն կվերականգնվի՞ երբևէ, կորոնավիրուսի հետքը ինչ-որ դրսևորում չի՞ ունենա հետայսու ապրելիք կյանքում:

-Այն արդեն իսկ իր հետքը թողել է, որովհետև օպերային արվեստը ամենախոցելի ասպարեզն է: Այս արվեստը շատ մասսայական է: Այս ասպարեզում հիմնական խաղաքարտը անմիջական շփումն է, կենդանի հաղորդակցությունը հանդիսատեսի հետ: Ցավոք սրտի, մենք այսօր այդ տարրը կորցրել ենք: Ես չեմ կարծում, թե կորոնավիրուսը մշտական բան է, որովհետև գիտությունը կգտնի դրա դեմ միջոցներ, և գերզարգացած պետություններն էլ ամեն ջանք կգործադրեն, որ այս վիճակից դուրս գանք: Իհարկե, այս համավարակի թողած վերքը կզգացվի դեռ երկար ժամանակ: Բայց կամաց-կամաց՝ գուցե մեկ-երկու տարվա ընթացքում,այն կսպիանա, և բոլորս կշարժվենք առաջ: Շատ ցավալի կլինի, եթե արագ ու կտրուկ միջոցներ չգտնվեն այս վիճակը հարթելու համար: Մեծապես կտուժի արվեստը: Կտուժի և՛ ֆինանսական առումով, և՛ հանդիսատեսի որակ կորցնելու առումով: Մարդիկ այս ընթացքում չեն հաճախում դահլիճներ, մշակույթի օջախներ և մեքենայացված կյանքի հետևանքով հեռանում են իրական արվեստից: Մինչև համավարակն էլ արդեն կար այդ վտանգը: Իհարկե, մենք ջանք չէինք խնայում, որպեսզի մարդկանց կապեինք կենդանի արվեստին, գրավեինք հատկապես երիտասարդ հանդիսատեսին: Հիմա ավելի է դժվարանում այդ կապը պահելը: Հույս ունեմ, որ իսպառ չի մարի մարդկանց սերը կենդանի արվեստի նկատմամբ: Սա հատկապես զգալի խնդիր է երիտասարդ սերնդի շրջանում, և այն կար նաև մինչև համավարակը:

Սանկտ Պետերբուրգ, Միխայլովյան ամրոց, 2019 թ.

-Այո՛, ժամանակակից տեխնոլոգիաների, հատկապես բջջային հեռախոսների աղետալի հաղթարշավն ակնհայտ է վերջին տարիներին: Համերգասրահներում, թատերական և կինոդահլիճներում պարզապես օրինաչափ է այլևս տեսնել իրենց հեռախոսներից չկտրվող և բեմից, էկրանից մատուցվող արվեստի հանդեպ անտարբեր, այդ արվեստին գրեթե անհաղորդ հանդիսատես:

-Այդ հետաքրքրվածությունը հեռախոսով միայն արվեստի օջախներում չէ, որ դրսևորվում է, ցավոք: Մարդիկ միմյանց հետ էլ չեն շփվում, միասին ճաշում են, միասին սուրճ են խմում, բայց իրար դեմքի չեն նայում, նայում են միայն հեռախոսի էկրանին: Նույնիսկ ճամփորդում են տարբեր երկրներում, գնում են բնության գիրկ և, փոխանակ տեսարժան վայրերը վայելեն, բնության պատկերները վայելեն, նորից մնում են իրենց հեռախոսերի հետ, դուրս չեն գալիս այդ հեռախոսների միջից: Միայն սոցկայքերում են, միայն վիրտուալ իրականության մեջ: Ես շատ ուրախ եմ, որ ինքս բավականին հեռացել եմ այդ կայքերից և կարողանում եմ ավելի շատ իսկական կյանքը վայելել՝ թեկուզ և իր դժվարություններով, դառը երևույթներով: Միևնույն է, դա ինձ համար շատ ավելի հաճելի է: Եվ ես աշխատում եմ իմ երեխային էլ հնարավորինս մոտ պահել իրական կյանքին:Թեև հեռահաղորդակցության, ինտերնետի դար է, բայց մենք փորձում ենք հնարավորինս ապահովել երեխայի շփումը շոշափելի արժեքների հետ և հեռու պահել վիրտուալ, երևակայական կյանքից:

-Դուք Հայաստանում եք բնակվում 1995 թվականից: Ո՞ր շրջանում են ավելի շատ եղել դժվարությունները Ձեր կյանքում:

-Ես ծնվել եմՀայաստանում: Հետո հեռացել եմ և վերադարձել 1995-ին, ընդունվել կոնսերվատորիա, ավարտել, աշխատանքի անցել: Երբ ընդունվեց երկքաղաքացիության մասին օրենքը, ես, առաջիններից մեկը լինելով, ստացա այն: Դե՛, առաջին տարիներին ուսանողի կյանք էր՝ ծնողներից հեռու: Չնայած՝ ես հարազատներ ունեմ Հայաստանում, որոնք ինձ համար շատ օգտակար են եղել, և ես անչափ շնորհակալ եմ բոլորին:Նրանց շնորհիվ ես ինձ ընտանիքից հեռու չեմ զգացել, որովհետև նրանք ինձ համար եղել են իսկական ընտանիք:Բայց մենակ ապրելը, այնուամենայնիվ, ունի իր բարդությունները, որոնց պատճառով ես շատ էլ չեմ նեղվել: Ամենաբարդ շրջանը, ոչ միայն ինձ համար, այլև մեր բոլոր երգիչ-երաժիշտների, դասական արվեստով զբաղվողերի, առաջին քայլերը կատարելու ընթացքն է, արվեստում ոտքի կանգնելու փորձառությունը: Սա բավականին դժվար բան է, մրցակցությունը մեծ է: Մանավանդ երիտասարդների համար է դժվար, որովհետև նրանք պիտի մրցեն իրենցից շատ ավելի հմուտ, շատ ավելի փորձառու, կայացած արտիստների հետ: Այս պայմաններում պետք է կարողանաս քո տեղը գտնել, մի կերպ «խցկվել» ասպարեզ, կայանալ: Երևի բոլորի կյանքում էլ սա է ամենադժվար պահը: Բայց բարեբախտաբար, գտնվում են մարդիկ արվեստագետի կյանքում, որոնք իրենց բարի խորհուրդներով, իրենց աջակցությամբ վստահություն են ներշնչում: Առաջին քայլերն անող երգչին, երաժշտին վստահելը մի քիչ ռիսկային է: Ոչ ոք չգիտի, թե նա իրեն ինչպես կդրսևորի դահլիճի, մեծ բեմի, շքեղ լուսավորության, հանդիսավորության պայմաններում: Հանդիսատեսը չի ուզում լսել, որ նա նորելուկ է, անփորձ երիտասարդ է: Հանդիսատեսն ուզում է տեսնել կայացած, որակյալ երաժշտի, արվեստագետի: Շատ հաճախ բախտի բերմամբ, պատահաբար ես հայտնվում բեմում. ասենք՝ որևէ երգիչ է հիվանդանում կամ այլ պատճառներով բացակայում, և քեզ առաջարկվում է շատ արագ փոխարինել նրան: Այդ կարճ ժամանակահատվածում պիտի կարողանաս ներկայացնել քեզ, և այս դեպքերում պատասխանատվությունը չափազանց մեծ է լինում: Իմ կյանքում եղել են այսպիսի բաներ, վստահ եմ, որ իմ շատ ուրիշ գործընկերների կյանքում՝ ևս: Եվ ես, փա՛ռք Աստծո, կարողացել եմ կատարել իմ առջև դրված խնդիրը, մտնել այդ մեծ հոսքի մեջ: Սա է իմ կյանքի մասնագիտական կողմը: Իսկ առօրյա կյանքում մեծ դժվարություններ չեն եղել, թերևս: Բոլորի կյանքում էլ կան ինչ-ինչ դժվարություններ, իհարկե, բայց դրանք հաղթահարելի են: Հավատքով լինելը մարդուն անկոտրում կամք է տալիս, թույլ չի տալիս, որ հուսահատվես, օգնում է հասկանալ, որ կարող են և դժվարություններ լինել, բայց դրանք անցողիկ են:Միգուցե հավատքով զինված լինելը ինձ օգնել է չվհատվել, չկոտրվել կյանքի հարվածներից, չմտածել, որ իմ գլխով անցածը մի մեծ արհավիրք է, որից ելք չկա: Ես մտածել եմ, որ դա իմ կյանքն է, որը պետք է ապրել, պետք է այդ ճանապարհն անցնել: Մի օր՝ լավ, մի օր՝ վատ. ապրել և գնալ առաջ: Օրինակ՝ մարդիկ հիմա շատ նեղվում են համավարակի այս պայմաններում, դժգոհում, որ կյանքը կտրուկ փոխվել է, որ ամեն բան դարձել է անիմաստ: Իմ հորդորը կլինի բոլորին, որ զինվեն համբերությամբ, որ թույլ չտան՝ իրենց հոգիների մեջ բույն դնեն տիղմը, չարությունը:Համավարակը դարձել է մեր կյանքի մի մասը արդեն, և չենք կարող ո՛չ հերքել այն, ո՛չ ուրանալ: Աստված մարդուն բանականություն է տվել, մտածելու կարողություն, և մարդը պետք է առաջնորդվի դրանով: Եթե ասվում է, որ պետք է դիմակ կրել, ուրեմն պետք է կրել: Սա մի անցողիկ շրջան է: Եթե կարողանանք առանց եսասիրության ապրել այն, եթե գիտակցենք, որ դիմակ կրելու նեղության գնով պաշտպանում ենք մեր շրջապատի մարդկանց, եթե մարդասիրաբար մոտենանք հարցին, երևի ամեն բան այդքան ծանր չենք տանի, և ապրելն ավելի հեշտ կդառնա համավարակի օրերին: Կյանքը լի է և՛ մեծ ուրախություններով, և՛ մեծ տխրություններով, համավարակն էլ մի փորձություն է մարդկության կյանքում, որին պիտի դիմակայենք մեր խոհեմությամբ, հավատքով: Այդպես մտածելիս կյանքն ավելի պայծառ կդառնա:

Զրույցը՝ Կարինե Ռաֆայելյանի

No Comments

Leave a Reply