maltepe escortbostancı escortanadolu yakası escortataşehir escortjeux de pouletbetmatikistanbul escort bayanescort bayan ankaragrandpashabetgrandpashabethacklinkdeneme bonusujojobet girişjojobetbetebetholiganbetholiganbetbetebetcasibombahsegelholiganbetcasibomcasibommarsbahisholiganbetcasibom güncelcasibomMatbetJojobet girişsahabet girişextrabetHoliganbetHoliganbet girişcasibom güncelankara bayan escortGrandpashabet girişCasibom girişJojobetistanbul escortdeneme bonusumarsbahiscasibommatadorbetmatadorbetjojobet girişjojobet girişSekabetcasibom7 slotsjojobetjojobetjojobetcasibomPusulabetultrabetMARSBAHİSmarsbahiscasinolevantonwinMarsbahisjojobet günceljojobet güncelextrabet royalbetkavbet supertotobetsupertotobet girişjojobet girişjojobetjojobetjojobetcasibomjojobetPusulabetmercurecasinojojobet güncel girişmeritking günceljojobet güncel girişmatadorbet güncelonwin girişonwin girişgrandpashabet girişmeritking güncelonwin girişjojobet girişjojobetjojobetsahabetsahabet girişsahabet güncel girişholiganbetimajbetcasibomcasibomholiganbetonwin girişmeritking güncelsuperbetinsuperbetincasibom guncelbetebetgaziantep escortgaziantep escortporno izlecasinolevantmarsbahisvaycasinocasibom güncel girişjojobetbetkanyonultrabetcasinolevantdeneme bonusu veren sitelercasinolevantcasibomcasibom günceljojobet girişcasibom güncel girişdinamobetjojobet giriş günceljojobetjojobet jojobet casibomcasibom güncel girişjojobetsahabetsahabetcasibomcasibommatadorbet güncel girişcasibomcasibomcasibom güncel girişcasibom güncel girişcasibomcasibom güncel girişcasibompadişahbetjojobetMATADORBET GİRİŞCASİBOMasyabahisMATADORBETbetebet girişsahabetsahabet girişMeritkingganobetganobetmarsbahisMARS7slotslevant casinobetriyal girişjojobetJojobet girişjojobet girişcasibomjojobetjojobet girişjojobet guncelaresbetmavibetCasinopluslunabetbetnanovaycasino girişBnl businessmaltcasinojojobetvaycasinovaycasino girişjojobet girişmarsbahiskralbetmatbetonwin güncel girismarsbahis güncel girisjojobetjojobetcasibom güncel girişjojobetcratosslotjojobet girişmarsbahis girişvaycasino güncelJojobet girişnakitbahissekabetcasibomcasibommarsbahisMarsbahiscasibomcasibomcasibomBnl businessistanbul escortdumanbethttps://kst.nis.edu.kz/jojobetcasibomcasibom güncelextrabetjojobetbahsegel girişcasibomonwin girişpiabellacasinomarsbahis günceljojobet girişbetebet girişcasibomcasibom güncel girişcasibomasyabahismatadorbet twitterBetebet
Կերպարվեստ

Ձգտելով միշտ անհնարինին

10.12.2021
Առաջին նկարիչները նկարել են քարանձավներում,
երկրորդները՝ Աստծուն, հաջորդները՝ կանանց,
բոլոր ժամանակներում նկարիչները

նման են իրար իրենց ձգտումներով։
Էդվարդ Մարդանյան

Այսօր՝ դեկտեմբերի 10-ին, Էդվարդ Մարդանյանը կդառնար 34 տարեկան։ Նա կյանքից հեռացել է 2019 թվականի փետրվարի 20-ին։ Ներկայացնում ենք վաղամեռիկ նկարչի ստեղծագործությունների մասին Մելանյա Գասպարյանի գրած հոդված-վերլուծությունը (2014թ․):

Որքան զարգանում է մարդկությունը, այնքան ավելի  անձկալի է դառնում միօրինակությանը հակադրվող ստեղծագործող անհատականությունների վիճակը և ավելի են բարդանում եզակիության խնդիրները: Չնայած այս ամենին՝ շարունակում են ծնվել եզակի արվեստ ստեղծող անհատականություններ։ Եթե անցյալ դարաշրջանում ավելի ցայտուն էին զանազանվում տարբեր ժողովուրդների ճարտարապետությունը, կահույքը, կահ-կարասին, ապա այժմ ողջ աշխարհում տեղի է ունենում տների, կահույքի, հագուստի և այլնի միօրինակեցում։ Ժամանակակից հայկական արվեստը բավականին հետաքրքիր անհատական ուղղություններ է տվել։ Չի կարելի ասել, որ ժամանակակից արվեստի զարգացման գործընթացը տեղի է ունենում հարթ և անարգել, ինչը, իմիջիայլոց, տեղի չի ունեցել և ոչ մի դարաշրջանում։ Այսօրվա ժամանակակից արվեստագետ նկարիչներից է Էդվարդ Մարդանյանը, որը, լինելով տակավին երիտասարդ, հասցրել է կյանքի կոչել տասնյակ կտավներ, որոնք արժանացել են հասարակության ուշադրությանը։
Էդվարդ Մարդանյանը ծնվել է 1987 թվականին, Վանաձոր քաղաքում։ Ապրել և մեծացել է Դիլիջանում։ Նկարել է փոքր հասակից։ Հինգ տարի մասնակցել է նկարիչ, քանդակագործ Աղասի Գուգշյանի դասընթացներին։ Նկարելու վարպետության դասեր է ստացել  նաև Սոֆյա Պարանյանից։ Նրա առաջին անհատական ցուցահանդեսը  եղել է 2004 թվականին, Դիլիջան քաղաքում, իսկ մինչ այդ մասնակցել է խմբակային ցուցահանդեսի: 2006-ից տեղափոխվել է Ռուսաստան, ապրել  և ստեղծագործել Ստավրոպոլի երկրամասում։ Էդվարդ Մարդանյանն այն բացառիկ նկարիչներից է, որ կուլ չի գնացել մոդեռնիստական և ավանգարդիստական ուղղություններին։ 

 Լինելով 21-րդ դարի ծնունդ, այսինքն, մոդեռնիստական ուղղության ժառանգորդ, այնուհանդերձ, նրա ստեղծած արվեստը բազմաբնույթ է։ Նրա նկարները դիտողը  գեղագիտական հաճույք է  ստանում։ Այդպիսի գործերից են՝ «Իմ մանկության տունը», «Սևանա լիճը», «Աշնան արահետ», «Պարզ լիճ», «Արագածը ծովում», «Դիլիջանի ճերմակության առեղծվածը», «Գոշավանք» և այլն։ Այս նկարները դիտելիս հասկանում ես, որ նկարիչը կրել է իմպրեսիոնիստական ազդեցություն, որի վառ դրսևորումներից է «Պարզ լիճ» կտավը: Նկարիչը հետաքրքիր կերպով համադրել է տաք գունային գամաները և միաժամանակ կարողացել  որսալ այն ակնթարթը, երբ սաղարթախիտ ծառերը իրենց անապական արտացոլանքն են գտել պարզ, զուլալ ջրում: Նկարչին  հաջողվել է կերտել Պարզ լիճն ավելի գեղարվեստորեն, քան իրականում է,  իսկ հետնամասի սարերի պատկերումը հետաքրքրիր լուծում է հանդիսացել լճի համար, որի օգնությամբ ավելի ցայտուն է դառնում լճի կապույտ երանգը՝ համեմված տերևաթափ  ծառերի արտացոլմամբ։ Բացառիկ աշխատանքներից է «Դիլիջանի ճերմակության առեղծվածը» նկարը, որը դիտելիս ցրտաշունչ քամին լցվում է սիրտդ, հոգիդ փոթորկում է, բայց չի սառեցնում, քանզի նկարիչը կարողացել է և՛ երփներանգները, և՛ գույները համադրել, ինչը երբեմն անհնարին է լինում։ Եվ, իհարկե, ձյունոտ ճանապարհով քայլում է մի սիրակեզ զույգ, որ պատրաստվում է հաղթահարել այդ անեզր ճանապարհը: Մարդանյանի հաջորդ լավագույն գործերից է «Աշնան արահետ» կտավը: Այստեղ կա և՛ լույս, և՛ կյանք, և՛ նորից անվերջություն, կարելի է ենթադրել, որ նկարչի հիմնական գաղափարն է եղել՝ ձգտել միշտ անհնարինին, անեզրին, անսահմանին՝ փորձելով պատկերել ոչ թե հասնելու գաղափարը, այլ ընթացքը, միջոցները, որ հարկավոր են հասնելու համար: Այնուամենայնիվ, Էդվարդ Մարդանյանը զերծ չի մնացել մոդեռն աբստրակցիոնիզմից, քանի որ ժամանակները փոխվում են, դրա հետ մեկտեղ փոխվում են մեթոդները և գեղագիտական սկզբունքները։ «Տեսանելի աշխարհը միակը չէ, նրան զուգահեռ գոյություն ունի այն աշխարհը, որտեղ մարդիկ արտահայտում են իրենց»,- ասում է Մարդանյանը։

Նկարիչն ունի հետաքրքիր աբստրակցոնիստական նկարներ, նատյուրմորտներ, սիմվոլիստական  գործեր՝  «Կյանքի համար», «Կյանքի լրացուցիչ պատկերներ», «Կենսակերպ», «Ստավրոպոլ»․․․

Թերևս ավելի ուշագրավ գործ է համարվում «Շղթայված ազատություն» սիմվոլիստական կտավը։ Նկարում պատկերված է ազատության արձանը՝ կիսով չափ, մարդու առանձնացրած զգացական օրգանները, որոնք արծարծում են «ոչ տեսել եմ, ոչ լսել եմ, ոչ էլ գիտեմ» գաղափարը։ Եվ այս ամենը հակադրվում է ազատության հետ, որը կա, սակայն տոտալիտար բնույթ է  կրում։ Այս գծանկարը շունչ է առել 2012 թվականին, որն ասես ճչում է ժամանակաշրջանի գերխնդրի մասին՝ անսահման ազատության,  որն ունենում է այլասերված կամ բարդույթավորված դրսևորումներ։ Այսպիսով նկարիչը չի անտեսել և չի շրջանցել իր ժամանակաշրջանի խնդիրները, որն արդեն իսկ գովելի փաստ է։ Էդվարդ Մարդանյանի աբստրակտ հայտնի գործերից են մերկ կանանց ճեպանկարները, մասնավորապես «Սեմինարին» կտավը, այստեղ հատկապես ուշագրավ է սառը գույների համադրումը․ սիլուետային կին, որը վերացարկվում է երևակայության մեջ և անէանում ՝ վերածվելով այլաբանական ֆիգուրի։ Սակայն կապույտ գույնի դոմինանտ լինելը թույլ է տալիս, որ  վերջնական կետում նորից հայտնվի կերպարը՝ հակադրության մեջ դնելով առարկայականը ոչ առարկայականի հետ։

Ակներև տպավորիչ և ներգործուն կտավներից է Մարդանյանի «Բախումը», որն աբստրակցիոնիզմի լավագույն դրսևորումն է գտել իր մեջ՝ համատեղելով խիստ ռոմանտիզմը՝ ռեալիզմը։ Վառ, աներևակայելի երևակայությամբ բախվել են միևնույն ժամանակ տարբեր էմոցիոնալ պատկերներ, որոնք տվյալ պարագայում մարմնավորվել են ցլերի տեսքով, վճռական և հարձակողական նկրտումներով։ Կտավի կուլմինացիան երրորդ ցուլն է, որը հայտնվում է երկարատև դիտումից հետո, երբ տեսողականդ բախման մեջ է մտնում տեսածի և երևակայածի հետ: Հետաքրքիրն այն է, երբ ցանկությունը պոռթկում է մեջդ, ուզում ես բացականչել, որ  գտել ես այդ «երրորդին»՝ թաքնված ցուլին, անմիջապես կորչում է և միաձուլվում անէությանը։  Այստեղ նկարիչը  թողել է նկարը դիտորդի երևակայությանը, որքան խորանում ես, այնքան ավելի նոր կերպարներ են ի հայտ գալիս՝ երևան բերելով նոր հուզական իրավիճակներ։ Սակայն նկարի հանգուցալուծումը բերում է ի վերջո պատկերների բախման միաձուլմանը և դառնում մի ամբողջական կերպար, երևույթ:

Էդվարդ Մարդանյանն ունի նաև բազմաթիվ նատյուրմորտներ, այսինքն, վրձնահարվածների միջոցով կարողացել է պատկերել մեռած բնությունը, բայց միևնույն ժամանակ այնքան տպավորիչ և ազդեցիկ է նկարել, որ, դիտելով ծաղկամանով ծաղիկները, ակամա արբում ես ծաղիկների անուշահոտ բույրով, իսկ մրգերով լի սեղանը ոչ թե գրգռում է ախորժակդ, այլ ստիպում է հասկանալ բնության բարիքների գեղեցկությունը: Մարդանյանը շատ քիչ դիմանկարներ ունի, բացառիկ է իր ինքնադիմանկարը, որը նկարել է վաղ հասակում, իսկ հիմա գրեթե դիմանկարչությամբ չի զբաղվում, պատճառաբանելով, որ  բնությունն ավելի հոգեհարազատ է, քան մարդկային դեմքերը, որոնք քողարկվում են դիմակների տակ։ Սակայն եղբոր՝ Գարմարի դիմանկարը, թերևս, իր ամենահաջողված և բացառիկ գործերից է։ Էդվարդ Մարդանյանը հիմնականում աշխատել է ջրաներկով, այնուհետև օգտագործել է յուղաներկ, ունի նաև մատիտով արված որոշ գծանկարներ:

Այսպիսով, ընդհանրապես արվեստի ստեղծագործության արժեքն անհնար է որոշել կշեռքի կամ քանոնի միջոցով։ Համեմատությունները միշտ չէ, որ թույլ են տալիս հանգել գեղարվեստական ստույգ չափանիշների։ Ժամանակն ավելի ճիշտ և ավելի խիստ է ընտրություն կատարում, այն դեն է նետում ցանկացած դրսևորում, մնում է միայն մաքուրը, որակյալը, հավերժը, որից էլ ձևավորվում է գեղարվեստական արժեքը։  Հենց այդ արժեքներից մեկն էլ տաղանդավոր նկարիչ Էդվարդ Մարդանյանի վրձնահարվածներով ստեղծված արվեստն է՝ իր երփնագրերով:

Գլխավոր նկարը՝ Էդվարդ Մարդանյանի, Ինքնանկար

No Comments

Leave a Reply