bodrum escort bayanizmir escort bayanbest porn gamesşişli escort bayangaziantep escortgaziantep escortantalya escort bayanmanavgat escort bayanmaltepe escortkurtköy escortataşehir escortkartal escortümraniye escortbostancı escortanadolu yakası escortKadıköy EscortAnadolu Yakası EscortAtaşehir EscortBostancı escortŞirinevler Escort Bayanizmir escorthttps://www.newstrendline.com/Beylikdüzü Escortgrandpashabet girişankara escortescort marmarisdeneme bonusu
Արմինե Սարգսյան ԼուսաԳիր

Լուսանկարչի արվեստանոց․ Սուրեն Սարումյան

17.02.2022

Ardi.am-ի զրուցակիցը գրող, լուսանկարիչ Սուրեն Սարումյանն է։ «Տելեգրամ» և «Ինստագրամ» սոցիալական ցանցերում արցախցի լուսանկարիչը հայտնի է «Ֆոտո-Արցախ» անվամբ։

— Ինչո՞ւ «Ֆոտո-Արցախ»։

— Որքան էլ որ պարզունակ հնչի՝ «Ֆոտո-Արցախ» անվանումը պետք է հասկանալ բառացի. այն լուսանկարչական նախագիծ է, որի իրականացման վայրը Արցախի Հանրապետությունն է:

— «Տելեգրամում» լուսանկարներիդ  «Ֆոտո Արցախ»  էջին  հետևում են նաև արտերկրի՞ց։

— Էջի հետևորդների մեծ մասը Սփյուռքում բնակվող մեր հայրենակիցներն են, սակայն կան նաև ռուս, անգլիացի, իտալացի, ամերիկացի, ճապոնացի, պարսիկ հետևորդներ: Իհարկե, ես նման վիճակագրություն չեմ վարում, իսկ հետևորդների աշխարհագրության մասին դատում եմ հաշվի առնելով իմ շփումը նրանցից առավել ակտիվների հետ:

— Արցախի մասին պատմող լուսանկարներդ  հիմա ուրի՞շ իմաստ են ստացել։

— Լուսանկարի իմաստն այն դիտողի աչքերում է: Ձևի առումով լուսանկարը գեղարվեստական հարթության վրա ըստ կոմպոզիցիայի կառուցման սկզբունքների սփռված բծերի և գույների ամբողջություն է: Ստացված լուսանկարը նախ և առաջ դուր է գալիս դիտորդի ենթագիտակցությանը. տեսողական հավասարակշռությունը կամ հեռանկարը ընկալելու ունակությունը մարդու նյարդային համակարգի բնածին հատկություններից մեկն է: Ըստ իս՝ սա լուսանկարի ընկալման առաջին շերտն է, հաջորդ փուլում «խաղի» մեջ է մտնում նաև մարդու կենսափորձը: Իհարկե, այդ փուլում լուսանկարի իմաստը փոխվում է մշտապես: Տեսեք, օտարերկրացին, ով ոչինչ չգիտի մեր պատմության մասին, կարող է հիանալ՝ նայելով Հադրութի Վանք գյուղի «Սպիտակ խաչ» եկեղեցու լուսանկարին: Նրա զգացած գեղագիտական հաճույքի «մեղավորը» տեսողության նյարդաֆիզիոլոգիան է. ոսկե համամասնության օրենքը, S-աձև կորերը, գունային կոմպոզիցիան կամ հեռանկարը կառուցելու եղանակները լուսանկարչի համար գործիքներ են, որոնց օգնությամբ նա կարողանում է «կառավարել» իր դիտորդի աչքը: Սակայն մեր պատմության շրջապտույտում այս կամ այն կերպ գտնվող դիտորդի համար նույն լուսանկարը ձեռք է բերում նաև այլ իմաստ. եթե Վանք գյուղի «Սպիտակ խաչ» եկեղեցու պատկերն, օրինակի համար, նախկինում արթնացնում էր հպարտության զգացողություն, հիմա այդ լուսանկարը նաև կորստի ցավի խորհրդանիշն է: Հուսամ, որ նման լուսանկարները հնարավորինս շուտ դառնալու են վերադարձի խորհրդանիշ:

— Փոքրացե՞լ է աշխարհագրությունը նկարներիդ։

— Լուսանկարների աշխարհագրությունը, ցավոք սրտի, փոխվել է:

— Ի՞նչ բնորոշումներ են տալիս  աշխատանքներիդ․․․ ասենք՝ մոգական ռեալիզմ ․․․

— Մոգական ռեալիզմը, սյուռեալիզմը, մինիմալիզմը, իմպրեսիոնիզմը և մյուս բոլոր -իզմերը իրականության մեջ հանդիպում են ամեն քայլափոխի: Իհարկե, առօրյա կյանքն ունի դրանք քողարկելու հատկություն: Կարելի է ասել, որ մարդն հաճախ անցնում է գանձերի մոտով՝ որևէ ուշադրություն չդարձնելով դրանց վրա: Դրանք նշմարելն ու դրանց գեղարվեստական ձև հաղորդելն այնպիսի հետաքրքիր ու ոչ դյուրին խնդիր է, որին կարելի է նվիրել ամբողջ կյանքը:

— Լո՞ւյս, թե՞ ստվեր…

— Ե՛վ լույս, և՛ ստվեր:

— Ինքնանկար ․․․

— Ինքնանկար անելու ցանկություն երբևէ չեմ ունեցել:



— Ամենահաջողված լուսանկարդ։

— Իմ լուսանկարներն ինձ չեն գոհացնում։

— Ամենահայտնի լուսանկարդ․․․

— Ամենից հայտնին, թերևս, ձյունածածկ ճանապարհով դեպի «Տատիկ-Պապիկ» հուշարձանը բարձրացող զույգի լուսանկարն է:



-Եվ ամփոփելով՝ ի՞նչ է լուսանկարչությունը։

— Լուսանկարչությունը մեզ շրջապատող քաոսում թաքնված օրինաչափությունները հայտնաբերելու անվերջանալի մարտահրավեր է: Կարող է տարօրինակ թվալ, սակայն լուսանկարչությունը նաև Աստծո գոյությունը բացահայտող ուղիներից մեկն է:

Զրուցեց Արմինե Սարգսյանը

No Comments

Leave a Reply